bReLL Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Til alle dere som spiller Quake og CS: Bruker dere trådløst tastatur/mus eller ikke? Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Man burde ikke gjøre det iaf. Det er som oftest en liten delay på signalet på trådløse saker som ikke funker helt bra hvis man skal spille. Et tastatur går vel kanskje bra, men en mus vil jo helt klart bli unøyaktig. Dessuten blir musa jævlig tung.. Skjønner ikke helt denne trådløs hypen. I spill er jo aim veldig viktig (I Q3 iaf, i cs er det ingen aim) da kjøper man en av de beste musene, ikke noe trådløst bare fordi man slipper ledningen... Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Trådløs mus er noe dritt til hurtige spill som CS og Q3. Selv bruker jeg Razor Boomslang 2000 (brukte MS Intellimouse explorer før). Å si at man ikke trenger aim i CS, er som å si at man ikke trenger skru på skjermen for å spille Q3. Tomas Lenke til kommentar
roganjosh Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Bullshit!!!!! Trådløst ruler = NO delay!!!!!! Har spilt MYE CS og mange andre spill som krever stor reaksjon, boomslangen derimot suger!!!!!!!!! Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Heh, skjønte det kom til å bli noen kommentarer. Det kommer litt an på om hvordan man definerer aim. Definerer man aim som å holde crosshair på objektet er det jo helt klart aim i cs. Men det som er rart med cs, er at alle våpnene er instant hit, dvs at hvis du har 0 i ping treffer du idet du trykker på musa. I q3 er det ett våpen som er instant hit. Resten av våpnene har forskjellig travel time, noe som jo gjør at man må kunne beregne hvor det man skyter på vil være om feks 3 sekunder. I cs er det unødvendig å kunne beregne hvor et objekt vil befinne seg om 3 sekunder, siden aim i cs kun dreier seg om å holde crosshair på objektet mens man skyter. Uansett, har ikke noe ønske om å ødelegge posten. Det er vel kort og godt slik at en trådløs mus suger i både q3 og cs. Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Mye rett der, men recoil i cs er lett å lære seg men vanskelig å mestre... Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Ehm, selv bruker jeg en vanlig Keytronic knotetavle og en Razer Boomslang 2k, samt Icemat 2.0 -Med- ledning, selvfølgelig :wink: Lenke til kommentar
be321 Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Quote: On 2001-10-26 11:45, roganjosh skrev:Bullshit!!!!!Trådløst ruler = NO delay!!!!!! Har spilt MYE CS og mange andre spill som krever storreaksjon, boomslangen derimot suger!!!!!!!!! jevla bra argument. tråd er bedre o razor boomslang er noen av de beste spiller du....den beveger seg jevnt og fint over skjermen... du merker fort forskjell prøver du den Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Aim = Treffe noe med crosshair. Ikke nødvendigvis lett. Spess ikke når ting beveger på seg. Bortsett fra når man bruker aimbot (og det gjør FOR mange i CS og alle sier at: "Goddamn det er jo 1337(!) å kille folk i CS ass, whine2k.com! Jeg r00lz!") Razor boomslang vs trådløs vs anymouse: Smak og behag. En i CS klanen min hadde trådløs, men denne var laggete og det var heller ikke kult å sitte å bytte batterier hele tiden. Selv synes jeg ikke trådløs var noe særlig, Intellimouse explorer var helt grei, razor var for jævlig i begynnelsen, men fungerer helt greit nå. Standard mus fungerer også helt greit, men blir litt for "treg" etter min smak. Tomas Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Nå gjelder dette hverken Q3 eller CS, men jeg ble faktisk beskyldt for å jukse i Wolfenstein i går, og jeg spiller med trådløst tast og trådløs/optisk mus fra Logitech. Så det funker. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Quote: On 2001-10-26 14:41, [LOST]Snik skrev:Nå gjelder dette hverken Q3 eller CS, men jeg ble faktisk beskyldt for å jukse i Wolfenstein i går, og jeg spiller med trådløst tast og trådløs/optisk mus fra Logitech. Så det funker. Wow, funker det settet bra hos deg? Kjøpte samma sett (mest pga svart tastatur og volumkontroll, kjekt når jeg bruker headset). Men musa LAGGER her... Når jeg drar den over skjermen og klikker så henger den igjen et lite øyeblikk, og plutselig dukker den opp der den egentlig skulle vært. Bruker du ps2 eller usb porten? Har du stilt på noe? Er forresten veldig fornøyd med tastaturet, men har problemer med å skjønne at Logitech har kan slippe noe sånt som den musa ut på markedet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 jeg har spillt CS i ett og et halvt år og har nå satt meg til med Logitech Pilot. har prøvd diverse andre som en Microsoft standard mus og en Microsoft optisk. jeg kjenner mange andre som bruker andre modeller av Logitech og Razor. Selv vil jeg si at jeg syns Logitech er absolutt best på presisjon. Logitech GamingMouse er jo blitt utrolig bra og MANGE spiller med den i Q3 og CS og SC. Logitech Pilot (gamle modellen) er det også mange som bruker i Q3, CS og SC. Razor Boomslang var jo fet med en gang den kom ut og da var det jo mange som kjøpte den, men mange jeg kjenner har gått over fra den til Logitech. optimale musematta har jo blitt definert som EverGlide, men RatPad har også blitt vist til som god Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Wingman gaming mouse er veldig bra ja! Brukt den i over et år, og tror aldri jeg kommer til å finne en bedre mus. En annen ting som er bra med den er at den er forholdsvis billig. Mus slites ganske fort, og man bør helst bytte den ut hver 6. måned eller noe slikt. Er litt kjipt å skulle kjøpe en ny boomslang til 700 spenn et par ganger i året, men en wingman til 200 spenn er litt enklere. :smile: Bruker icemat, og den passer utrolig bra sammen med wingman. Lenke til kommentar
WIpER_ Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Jeg bruker det svarte trådløse settet fra logitech! Det funker veldig bra hos meg, det eneste som irriterer er at dulpen (den trådløse mottakeren) er forferdelig følsom ovenfor andre signaler som for eksempel mobiltelefoner, alt stopper hvis mobilen ligger ved dulpen :sad: Jeg har så mye sensitivitet jeg kan få på musen i windows (skulle vært mulig å få mer), jeg har ingen problemer med at musen henger etter, eneste er hvis dulpen blir påvirket av andre elektroniske apparater... Lenke til kommentar
styles Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Trådløs mus suger i forhold til gaming, ettersom den er upresis og hele tiden henger bittelitt etter. Razer Boomslang krever en veldig lang tilvenningsperiode, og Razer har mange fabrikasjonsfeil. Det virker som om mange kjøper Boomslang 1000/2000 bare fordi den er dyr og "best", noe den ikke er. Av trådmus er valget egentlig en vanesak, men skal man kjøpe noe nytt til gaming er Logitech Wingman å foretrekke. Selv har jeg skiftet mellom Wingman og Logitech Mouseman Optical, husk at optisk sliter med raske bevegelser men har samtidig god presisjon. Kort sagt, unngå trådløs og Boomslang - resten er en vanesak. Et lite tips, bruker du ps2-porten til musa så last ned ps2rate. Det er et program som øker oppdateringsfrekvensen fra 60hz til opptil 200hz. Du merker en stor forskjell. Kjører du USB har den allerede en frekvens på 130hz. _________________ - styles [ Denne Melding var redigert av: styles på 2001-10-27 13:20 ] Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Tråløst har ikke delay på seg!! jeg bruker det nå, jeg liker best optisk jeg da. har det på skolen å på den andre maskinen min. :smile: men ikke sammenlign CS å Q3 det går ikke. Trodde det var 2 våpen i Q3 som hadde instant hit, men det kan vel hende at det er en ørliten delay i kulene fra maskingævere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 man kan ikke komme forbi det at noen optiske sliter med raske bevegelser! det vet jeg av erfaring og av at andre har sagt det. når det gjelder å sammenligne CS og Q3 så er det jo samme sak. du må sikte på begge, bare det du skal sikte etter og delay time er forskjellig. jeg mener at mus-modellene som er i bruk i CS og Q3 er rimelig like. sikkert litt forskjell, men det kan ikke være mye (kjenner selv mange CSere og en del Q3ere). mine tips er hvis du gamer seriøst, kjøp kulemus med tråd og hold den ren! ikke skrap på de hjulene der rusk henger seg fast med skarpe ting som en nål, da lager du microriller i dem som gjør at rusk lettere henger seg fast. vask kula med whitesprit og prøv og holde potetgullet unna tastatur/mus valg av tastatur til gaming syns jeg er et enkelt tastatur. ikke slike som Logitech og Microsoft har laga nå i siste tid som fx. dette todelte tastaturet og disse bua tastatura med mange fancy knapper over alt. kjøp et enkelt med vanlige taster og riv ut windowsknappene! "Sindre -et helt vanlig datanerd!:-)" hahaha Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 tjoooohooo.. tråløst er ut :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå