Gå til innhold

MP3 og NetMD problemer...

Anette_

Anbefalte innlegg

Jeg har en mp3 spiller og da jeg kom lykkelig hjem fra butikken så finner jeg ut at dataen min ikke "skjønner "at jeg kobler den ti.. Selv om jeg har instalert den cd'en som fulgte med så får jeg det ikke til å virke. Prøvde med ei vennine sin, som var samme opplegget egentlig ( liten sak 128mb med usbkontakt i den ene enden pluss ekstra kabel) og den virket heller ikke etter å ha instalert cd'en.

Når lillesøster ønsket seg minidisc til jul tenkte jeg at jeg skulle ordne det slik at hu ikke gjorde som meg og fikk en uten NetMd funksjon, så jeg får mamma til å kjøpe en av de beste elkjøp har slik at hun skal få med "alt". Da hadde ikke jeg tenkt noe mer over det problemet med mp3 spillerene, uansett så klarte ikke sonic stage cd'rommen som fulgte med å innstalere seg. prøvede å gå inn i mappene og innstalere alle tingene hver for seg men det virker ikke.. Hva kan jeg gjøre med dataen min for at noe av dette skal funke?? :no:

Har veldig lyst på iPod men tør ikke kjøpe den fordi det er en ting når en mp3 spiller til 900 ikke funker men når en til 3000 bare kan fylles opp på dataen til typen min uten internett slik at jeg må brenne cd'er å legge inn sanger da er det no skikkelig dritt..

Taker for all hjelp som jeg virkelig trenger..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur hun ved en tidligere anledning, har sagt at hun bruker 98... Men uansett: Trur det er noe på Elkjøp slik at du kan få innstalasjonshjelp (i mot betaling), men så fungerer det sikkert...

Om ikke de tilbyr det, er det garantert en annen dataforretning som gjør det...... Ta med boksen din til en datakyndig.. Det går som regel på en eller annen måte...

Men ny data kan kanskje prioriteres før iPoden ?? Windows XP er mye mere brukervennlig når det gjelder installasjon.

Endret av Thoma_S
Lenke til kommentar

Onkelen min er dataingenør men han vil ikke instalere xp for det er så mange timers jobb for at programmene skal virke eller noe.. Vil ikke mase mer på han om den dataen for han jobba på den to uker i desember siden jeg skulle ha adsl og ny brenner og harddisk(den er 4 år ca). Derfor ( siden pappa har betalt alt) tror pappa at vi ikke trenger ny data på en stund.. Og han er sta, men hadde jeg ikke mast om det andre greiene hadde jeg fått ny :dontgetit:

Men hadde det vært fornuftig å slette alt og instalere xp?? Da måtte jeg vel hatt mer ram også? Og hvordan kan jeg vite åssen ram jeg skal kjøpe..

Lenke til kommentar

adsl og ny brenner og harddisk tok 2 uker ?? !! Han kan da umulig være dataingeniør ?? Det der er jo gjort på et par timer.. Ikke det engang... Det er heller ikke mange timers jobb å innstalere XP...... Men uansett.... Gå til en butikk å spørr da... Siden familien ikke stiller opp.. hehe!

Lenke til kommentar

Det var ikke det som var problemet...

Det er det at han ikke skulle slette noe og så var det 11 virus og noen med at dataen ikke "takla" den nye harddisken... Og noen pop up greier som hadde lagra seg et sted.. Det er en skikkelig problem data... Men han fikk fiksa den..

Men jeg spør igjen, er det lurt å bare slette alt og innstalere xp??

Lenke til kommentar
Det var ikke det som var problemet...

Det er det at han ikke skulle slette noe og så var det 11 virus og noen med at dataen ikke "takla" den nye harddisken... Og noen pop up greier som hadde lagra seg et sted.. Det er en skikkelig problem data... Men han fikk fiksa den..

Men jeg spør igjen, er det lurt å bare slette alt og innstalere xp??

Han onklen din høres ikke ut som no data inginør eller hva det heter....

Hadde tatt meg 2 timer å fixe å legge in XP.....verdens minste problem... :yes:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker er ikke Sonic programmet spesielt godt mot Win98. Fåtall av slike produkter er det i dag.

Hadde du hatt Me og insntallert Win xp oppå den så kunne det også gitt problemer.

har hatt net md spillere før og returnert dem pga slike ting

Det å fjerne win98 og legge inn winxp på en formatert disk tar maks 1 time og noen min pluss evntuelle oppdateringer da.

Jeg ville antakeligvis gjort det. hadde ME på Silverline maskinen, kjøpte XP Proff. straks den kom fordi ME hele tiden klikket. Bluescreens har jeg ikke sett på vel 1 år nå hehe

Når det gjelder å kjøpe en Ipod så er det mindre sjanse for at noe skjer der, MEN da burde du for all del oppgardere til Winxp og kjøpe enten et USB 2.0 kort til maks 500 kanskje eller firewire kort med 6Pin innganger.

Grunnen til Xp er at jeg tror ikke 98 har USB 2.0 eller firewire støtte i den grad XP har

Lenke til kommentar

denne hadde vel funket med iPod??

Dell Dimension 2400

Dimension 2400-serien er en ideell stasjonær PC-løsning for hjem og små bedrifter der brukerne legger fokus på pris. 2400-serien tilbyr dagens teknologi og stabilitet til en konkurransedyktig pris, og gir kraft og ytelse til de viktigste programmene for en pris du kan betale.

Intel ® Celeron- ® prosessor opptil 2,5 GHz, Intel ® Pentium ® 4-prosessor opptil 2,8 GHz

Microsoft ® Windows ® XP Home Edition or Microsoft ® Windows ® XP Professional Edition

Fra 128 MB opptil 1024 MB SDRAM minne for samlet systemytelse

Harddisker med opptil 120 GB gir stor lagringsplass

Med de seks USB 2.0-portene kan du koble til skrivere, skannere, digitale kameraer og andre eksterne enheter

Integrert Intel Extreme Graphics

10/100 nettverkskort

EDIT: Trenger ikke no serlig skjerm og harddisk for det har jeg.. trenger bare ny "alt mulig annet"

Endret av Anette_87
Lenke til kommentar
Jeg la netopp inn xp service pack 2, å det tok vel omtrent en time(men ser ut som om jeg må gjøre det på ny, den bare klikker :p )

Ehh... du vet at SP2 til XP fortsatt er BETA? Skal vel ikke se bort ifra at det er derfor den krasjer hele tiden. Menmen, du kan jo bare kjøre en System Restore til før du installerte XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...