liteglow Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Heisann ! Jeg har planer om å lage en kjøleboks i bilen den blir ikke så stor, så det trengs ikke mye kulde til for å holde den kald.. Jeg hadde en plan om å montere ett peltier element (156w) med 2 kjøleribber ! Den ene på framsiden og så en på baksiden.. Så har jeg 2 stk PC vifter monter på hvær kjøleribbe, den ene siden med kulde monterest inni boksen for å holde sirkulasjon .. Så den andre siden blir bakom der det er en vifte som kjøler ned den varmem som elementet gir ifra seg ! Så lurer jeg på : vil dette funke Og hvor mye temp klarer jeg å presse ett peltier ned i, elementet får da strøm fra ett bilbatteri ? er det snakk om 15 grader eller -15 ? Om det eventuelt bare kjøler ned tempen inni der til ca 19 grader er det ikke verd pengene !! Men er det sannsynlig att jeg vil klare å holde mine 2 cola flasker i bilen til en temp som er behagelig en varm sommerdag Prosjekter er ialefall igang regner med å få det på nett endag når jeg får montert å tatt bilder honda-civic.net Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Det er temperaturforskjellen på sidene som gjør mye av effekten. Så jo bedre du kan kjøle ned den varme siden, jo kaldere blir den andre. Mener det er snakk om forskjeller på 75C (ved overflaten da...)? Uansett, det var kjempestilig å se de bildene av Civicen! Spesielt baki på den sølvfarga. Über anlegg. Lenke til kommentar
liteglow Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Takk takk Har nettop lakt til noe bilder (Diverse Bilder) der ser du testing av ett peltier som jeg har tatt fra en kjøleboks jeg fikk faktisk tempraturen ned under -4 så da er jeg fornøyd venter bare spent på det nye peltier skal kåmme så jeg får testa.. Jeg forstod det slik att jeg ikke MÅ ha vifte på den kalde siden ? kun den varme.. men vifte på den kalde siden er vel praktisk smart uansett såe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå