Gå til innhold

Litt hjelp?

jantommy

Anbefalte innlegg

Jeg har : HK:Abit NF7-S V1.2 Socket A

CPU: AMD Athlon XP2400+ 266mhz bus

RAM: TwinMOS PC2100 2x256

Skjermkort: MSI Geforce4 Ti4800se 128mb DDR

Jeg stilte FSB opp fra 133 til 137 og Multiplikatoren fra 15 til 16

Da jeg trykket save&exit kom det opp en melding at jeg ikke måtte skru av strømmen mens den lagret informasjonen. Jeg ventet i ti minutter og ingenting mer skjedde, tastaturet hadde nå låst seg så jeg restartet pc-en.

Etter jeg restartet kommer ingenting opp på skjermen, skjerm lyset ved av/på knappen bare blinker... og lysene på tastaturet bare blinker..

Det lyser også nå et grønt lys fra hoved kortet som ikke har vært der før.. er dette en slags feilmelding?

Den vanlige Biiip Biiip lyden ved oppstart kommer heller ikke.

Noen som kan hjelpe meg?? PLZ Skal på lan i morgen :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du bør prøve er å resete cmos, dette gjøres via en jumper og skal være forklart i bruksanvisningen til hk'et.

Du kan også eventuelt sette fsb jumperen til "safe mode"(100mhz på fleste hk), og så starte pc'en.

OBS: Ikke slå på pc'en mens reset cmos jumperen står på reset, dette kan skade vitale deler...

Lenke til kommentar
Det første du bør prøve er å resete cmos, dette gjøres via en jumper og skal være forklart i bruksanvisningen til hk'et.

Du kan også eventuelt sette fsb jumperen til "safe mode"(100mhz på fleste hk), og så starte pc'en.

OBS: Ikke slå på pc'en mens reset cmos jumperen står på reset, dette kan skade vitale deler...

Har prøvd og resette cmos.. det funker ikke :no:

FSB jumper? det står ikke noe om denne jumperen i HK manualen..

Kan du muligens forklare litt nærmere? hvor mange pins er det der denne jumperen står? eller muligens navnet på jumperen... eller hvor den står?

Takk for rask respons... :thumbs:

Lenke til kommentar

Ta ut strømkontakten, vent i ett minutt og sett den tilbake.

Hold inne "insert" mens du slår på maskin, hvis det fungerer - slipp "insert" knappen og trykk "del" og gå inn i Bois og sjekk instillingene.

Fungerer det ikke, prøv på nytt et par ganger.

Fungerer ikke det, prøv og ta av ATX strømmkontakten fra hovedkortet og ta ut batteriet. Vent i et minutt, og prøv igjen.

Lenke til kommentar
Ta ut strømkontakten, vent i ett minutt og sett den tilbake.

Hold inne "insert" mens du slår på maskin, hvis det fungerer - slipp "insert" knappen og trykk "del" og gå inn i Bois og sjekk instillingene.

Fungerer det ikke, prøv på nytt et par ganger.

Fungerer ikke det, prøv og ta av ATX strømmkontakten fra hovedkortet og ta ut batteriet. Vent i et minutt, og prøv igjen.

Funker ikke dét, så kan du prøve å gjøre alt om igjen....  Et annet ganske vanlig råd er å plukke fra hverandre hele maskinen og sette den sammen igjen. Overklokking er morsomt gitt.

Jeg prøvde det med Insert kanppen også, men uten hell :roll:

Men skal plukke fra hverandre pc-en og legge inn alt på nytt... :cool:

Får håpe det funker...

Igjen må bare takke for flotte svar og rask respons, det er bra at folk som dere er her og får dette forumet til og funke.. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...