Akise Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg er den "lykkelige" (?) eier av WaterChill komplett sett. Jeg er generelt fornøyd med settet ytelse/pris. Men nå har det seg slik at GPU blokken ikke liker meg, og mine skjermkort. Da jeg kjøpte vannkjølingen hadde jeg et POV 4200XP, problemet med denne var at avstanden mellom skruefestene var så stor, at hele kortet ble bøyd bare jeg stramte til slik at fjærene ble litt sammenklemt. Skruene spriket slik at det ikke stod bent. Jeg husker ikke helt hvor lenge jeg hadde dette slik, men etter noen uker (tror jeg) sa det plutselig "bang" og det var ikke noe mere POV 4200XP som virket.. Jeg gikk til innkjøp av at nytt kort: Asus9600XT. Jeg har kjørt det lenge uten vannkjøling, men i dag klarte jeg ikke å motså "fristelsen" av hardcore OC, og monterte derfor vannkjølinga på dette. Men her var det samme problemet som på forrige kort, bare det at det var for kort avstand mellom skruefestene her. Så skruene "spriket" litt her også, "men det går sikkert fint", tenkte jeg. Då jeg skrudde på maskinen var det artifracts Overalt.. Jeg demonterte vannkjølingen, men til ingen nytte. Bare lurte på om noen har noen erfaringer med skjermkort og WaterChill (det nye settet) Takk på forhånd Hilsen en frustert vannkjølingseier (Spar meg for slike tåpeligheter som, "hvordan klarte du å ødelegge to skjermkort" osv. osv.) Lenke til kommentar
koks Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg har akkurat satt denne blokka på PowerColor R9800Pro kortet mitt, og det fungerer bra. Har ikke tatt av shims, så tror kanskje det er grunnen til at jeg ikke får klokket så veldig høyt. Men det sitter hvertfall der det skal sitte Lenke til kommentar
Akise Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Bra at det ikke går like ille for alle da Lenke til kommentar
Akise Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Håper det kommer flere svar.. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Har montert denne blokka både på Powercolor 9600Pro og 9800Pro uten problemer. Har heller ikke tatt av shim'en, men jeg tror egentlig ikke det er nødvendig. Kjøleren har god kontakt med gpu og det finnes ikke antydning til varme bak på kortet. - Judaz - Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hva er "SHIM" som dere snakker om her? Lenke til kommentar
Akise Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Shim er en sånn dings for å beskytte coren på gpu, cpu. Den hjelper altså til med å fordele tyngden fra kjøleblokken Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Spyder, om jag vore i din situasion skulle jag ta en borrmaskin och fräsa upp avståndet mellan ytterkanterna på blockets hål. 1) Ta ett borr med samma dimension som skruvhålet och fäst det i borrmaskinen. 2) Fäst försiktigt kylblocket i ett skruvstycke. 3) Stick in borret genom ett av hålen, och håll det stilla så parallellt med hålet som möjligt. 4) Starta borrmaskinen och pressa borret försiktigt bort från centrum av kylblocket. Stanna när du kommit någon millimeter. 5) Upprepa 2) till 4) för motstående hål. 6) Se om blocket passar bättre på korten nu. /Olle Lenke til kommentar
Akise Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Takker for svar men det kan bli litt vanskelig, Olle P.. Håper på flere svar Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har montert det uten problemer på et Powercolor 9800 Pro...du er sikker på at du bruker GPU blokka og ikke chipset blokka ? Lenke til kommentar
koks Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ja sjekk en ekstra gang at det er GPU og ikke NB blokka. Noe som jeg også synes var litt rart er at GPU blokka på en måte står skrått på i forhold til shimsen, dvs hjørnene på blokka ligger ca midt på "langsidene" til shims'en. (Shims er som nevnt over den "ramma" som ligger utenfor GPU-kjernen) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ja, det er vga blokka han bruker, nipplene går i "vinkel" som dem skal gjøre på en vgablokk. Lenke til kommentar
Akise Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg vet ikke, men tror dere jeg bør ta sjangsen på å sette GPU- blokken på igjen.. Kan den være feilprodusert, eller er jeg bare litt n00b ? Jeg kaster PC'n på båset om ett skjermkort til ryker nå.. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 jamen herregud, mitt kort ble også bøyd dersom jeg dkrudde og skrude det står f**n meg i boka at den ikek skal skrus til så himmelsk mye, jeg har den ganske løst (ikke sånn at den ligger å sægger neppå hovedkortet) men løst nok, kjølepastan klistrern godt sammen. Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 jeg har pov gf 4 ti 4200xp og vurderer waterchill,er sjansene store for at mitt kort også fucker med dette sette i og med at jeg har samme kort..? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 jeg har pov gf 4 ti 4200xp og vurderer waterchill,er sjansene store for at mitt kort også fucker med dette sette i og med at jeg har samme kort..? Tvilsomt. Blokka skal passe fint på GF4 kort. Hvis den mot formodning ikke skulle passe så er det andre måter å feste den på Lenke til kommentar
Akise Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Som for eksempel.. ? nytter det med termisk lim? Slangene drar litt i Skjermkortet så tror ikke jeg vil klare å feste det skikkelig med det.. Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Strips, termisk lim er no herk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå