EC Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Heisann, hoppsann! Jeg har fått i oppdrag å lage et nytt design til møbelforretningen jeg jobber hos. Dagens design er temmelig "HTML for dummies" -aktig, og trenger en skikkelig face-lift. Så jeg har snekret sammen et første utkast: http://www.overklokking.no/vf/ (OBS: Bilde på 109 KB!!!) Designet skal være enkelt, rent og intuitivt. Innspill mottas med stor takk. PS: Det er møbler vi selger, så det skal ikke være veldig fancy. Profesjonelt og enkelhet. Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Du kan godt få lov til å gjøre siden litt smalere. Rundt 100px bør holde lenge. Lag en ramme på menyen (sorte streker over og under slik som på "møbelfakta" Fargene ser litt triste ut. Og dette må være den første gangen jeg har sett en admin lage en webside for å så be om kritikk i forumet Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 vel..logoen må vel være i slike fæle farger? elelrs hadde det vert bedre med den i gråtoner som resten. Syns og at det var litt rotete og komprimert. Kanskje litt mer luft mellom logoen linkene og overskriften. og rammer rundt teksten som er mellom stolen og bildet av huset...plus kanskje at møbelet er like stort. den ramma til høyre burde og burde ha samme horisontal skalering og plassering som bildet av bygget. alt detter er for å skape linjer i bildet. slik at du liksom kan trekke en linjal mellom elementene. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Nja, kan ikke si jeg likte det så veldig godt. Litt "kjedelig" typografi blandt annet. * For bredt, kan ikke være 1024 pixels bred når det skal sees på en skjerm som er nøyaktig 1024 pixels bred. * stygge effekter på logoen, billige borders og ekkel dropshadow. * For stor og absolutt ikke integrert header. * Kjedelig typografi. * Hvit bakgrunn er sjeldent en slager, uansett hvor enkelt og stilrent det skal være. * Kan ikke si jeg likte fargekombinasjonen rødt/nesten-lilla. * For bred sidemeny. Oppsettet funker sikkert greit nok, men hold deg for guds skyld unna frames. Ser ut som en typisk side der det kunna ha skjedd Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Så ikke så verst ut egentlig... men har jo noe å sette fingeren på da: - stygg header (ikke gi meg advarsel for dette ), men den må kanskje være lik som på den gamle? -bred meny -for bred side i det hele tatt... prøv å få den tilpasset til 800*600 oppløsning Eller ser den grei ut den, bare ta til deg noe av kritikken som kommer, så blir den nok bra skal du se! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) * Kan ikke si jeg likte fargekombinasjonen rødt/nesten-lilla. Sant nok, men er ikkje masse å gjøre med det med tanke på at logoen til firmaet faktisk ser slik ut.. Ellers, enig med alle andre, gjør sida smalare (evt. dynamisk), integrer logoen litt meir i en skikkelig header. Edit: hihi, sånn sofa har vi i stova Endret 29. januar 2004 av arve87 Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 For å være helt ærlig, var dette noe jeg ikke like noe særlig. Hvorfor? Hva i all verden de sorte kantlinjene gjør der, kan jeg ikke svare på, men om du ikke har et ekstremt behov for å skille alt fra hverandre, ville jeg skippa dem om jeg var deg. Det vil gjøre designet mye renere også. Be om en flatversjon av logoen, uten overdreven bruk av emboss. Vil tro det blir mye bedre. Og ikke minst renere. Blir litt feil å se en side med AA-tekst, da dette ikke gir et bilde av hvordan det vil se ut til slutt. Menyen er kanskje en smule bred, men det kan forsåvidt være greit om det ikke er så alt for mye innhold å fylle inn med. Kan bli veldig tomt da. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 er enig med HalTan, litt kjedelig typografi kunne satt opp innholdet på en mer spennende måte med litt tabeller eller diver. siden er også kanskje unødvendig stor, mulig at det kommer mer innhold enn det som er på hjemmesiden deres nå, men ellers synes jeg den er for stor. litt mer grafikk på selve innholdsbiten hadde nok gjort seg, noen tabeller/divs med grafiske kanter,topper og bunner hadde gjort seg. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ojoj, moderatorslakt Nå vokser banlista... Neida, men er enig med PoleCat, de sorte linjene må bort. Lenke til kommentar
EC Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Ai ai, dette begynner å likne noe ja! Husk - dette er et første utkast. Websiden vil bli med dynamisk bredde og alt såre vel - jeg er en gammel ringrev innen HTML. Logoen er hentet direkte fra nåværende site, og vil bli byttet ut med en ren og pen - men den skal ligge i toppen, omtrent som nå. Ikke nødvendigvis så stor. Dette er, som sagt, et første utkast. Formålet er å bygge opp grunndesignet, for så å "fintweake" til slutt. Det må legges opp en intuitiv navigasjon og et behagelig rammeverk rundt det som er det aller viktigste: presentasjon av tilbud og sortiment. Dog skal det IKKE være en webshop (å selge møbler pr. web er ikke akkurat et sjakktrekk, tro meg! Det er ille nok å selge via brosjyrer...) Å "mistenke" meg for å sikte mot frames, tar jeg som en grov og personlig fornærmelse! Nei, her blir det ikke en eneste frame, det lover jeg dere! Dette førsteutkastet (oki, 3. gangen jeg sier det - men...) ble slengt sammen på en liten time, så det vil bli en del endringer etterhvert. Når det gjelder fargevalg, velger jeg å kjøre på nyanser av den blåfargen som er typisk for Møbelholmen. Du finner den i logoen, bygget er malt i fargen - og varebilen vår er i samme nyanse. Det, sammen med en spesiell og godt fungerende logo, er viktige varemerker for Møbelholmen, og må tas med i designet. Det samme ser dere på Overklokking.no, der designet kjører på samme rødfarge som i logoen. Og det funker som snus! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 frame..hva er egentlig det negative med det? lager aldri hjemmesider..skal lage en ny en nå for første gang på 2 år elns. fra er vel slik at du ikke trenger å åpne ny hel side for hver link, banneren og det som er i framen blir den samme..og det er jo praktisk, tar vel mindre plass da en fult av samme sider.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ikke for å være frekk, men når du først er inne på det så trenger overklikking.no en aldrig så liten (stor?) design-oppdatering. Første punkt på henrettelseslista: SØYLENE! Lenke til kommentar
EC Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Nytt design på ok.no er under utvikling. Har sitti og klødd flere hår ut av skallen de siste dagene over kravspec'en. Sånne dokumenter er et HAT!!!! Men det tar vi ikke her. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 frame..hva er egentlig det negative med det? Siden jeg ikke er verdensmester i å formulere meg, lever jeg istedet opp til mitt rykte: Ulempene med frames, og alternativene. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Husk - dette er et første utkast. Websiden vil bli med dynamisk bredde og alt såre vel - jeg er en gammel ringrev innen HTML. CSS dah? Ser gjerne at den ferdige sida er bygd med <div>s og CSS Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Siden jeg ikke er verdensmester i å formulere meg, lever jeg istedet opp til mitt rykte: Da linkmaster!! Hadde noe konstruktivt å si, men jeg glemte det... Lenke til kommentar
EC Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 arve87: you state the obvious... Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Da er tingene flyttet over til html / php: http://www.overklokking.no/vf/mobelholmen/ Kommentarer, anyone? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Her har du litt å jobbe med: -Siden har lite symmetri -Den gradienten gjør ikke siden penere -Stygg a:hover -Kjedelig meny Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) html,body { margin: 0; } og dynamisk side hadde iallefall gjort seg.. edit: ellers som satyrium sa. Endret 11. februar 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå