brusher11 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Bor på et studenthjem i Trondheim. Jeg og en kompis (som også bor her ) får ikke til å sende filer til hverandre via MSN Messenger 6.1, noe som irriterer oss begge. Hvis jeg prøver til å sende til folk som ikke bor her, men eksempelvis privat, funker det helt fint. Hva er det jeg (vi) gjør galt? Eller er det i det hele tatt noe vi kan gjøre? Takker Endret 29. januar 2004 av brusher11 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Skru av brannmuren om det er mulig (f.eks. winXP brannmuren) Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Skru av brannmuren om det er mulig (f.eks. winXP brannmuren) Gikk jo å sende til andre... Men hvis dere er på samme nettverk så kan dere overføre filer via windows? Trenger ikke bruke MSN som går så utrolig sakte (i hvert fall for meg) . Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Du må åpne porter til msn. Her er portene som MSN bruker: Porter 6891-6900 Filoverføring, Port 6901 VoIp (Voice over ip) Inn TCP 6891 - 6900 Inn TCP 1863 Inn UDP 1863 Inn UDP 5190 Inn UDP 6901 Inn TCP 6901 edit: portene bør være åpne i begge ender, dvs at begge har de åpne. Endret 29. januar 2004 av sub1343 Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg har også hatt store problemer med MSN i det siste. Funker ikke å sende til folka som sitter på LAN'et , eller en sjelden gang, men gjennom diverse brannmurer og gode greier funker det som bare det. Har også lagt merke til at de to-tre første linjene jeg skriver til noen etter en tids inaktivitet ikke kommer opp, og at drag&drop for filsending ikke funker i det hele tatt. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Skru av brannmuren om det er mulig (f.eks. winXP brannmuren) Gikk jo å sende til andre... Men hvis dere er på samme nettverk så kan dere overføre filer via windows? Trenger ikke bruke MSN som går så utrolig sakte (i hvert fall for meg) . Motaker må skru av FW, da.... EDIT: FW: firewall Endret 29. januar 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå