hasuwest Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Finnes det noen måte å gjøre slik at en maskin ikke blir vist i nettverket? Program eller annen måte? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 For at maskinen din skal vises på nettverket må den på en måte kommunisere ( sende pakker aktivt ) til maskinen som skal "se" din maskin. Ved å innstallere en brannmur og sette denne til absolutt strengeste ( blokkere SMB, ICMP osv. ) og så åpne for det du har brukt for får du en maskin som vil være praktisk usynlig. Kommer selvfølgelig ann på hvor mye du åpner selv, hvis du bare åpner for feks HTTP ( TCP80 ) vil det ikke være noen måte en 3. parts maskin kan få svar fra din maskin. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Takk for svar. Det som er mest nødvendig er å slette maskinen fra nettverk slik at andre ikke kan gå inn på maskinen fra nettverk via Client for Microsoft Network(?). Hvordan kan man da finne maskinen om jeg sletter Client for Microsoft Network? Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis en maskin kjører et program som feks GFI LanGuard scanner denne en gitt IP-range for diverse ting, alt fra ICMP til SNMP, inkl de protokollene som Client for Microsoft Network går på, de vil se at maskinen din er på nettverket, og muligens finne ut mye mere, men ikke få tilgang til delte filer osv. Last ned GFI LanGuard og kjør en scan på en liten IP-range på et lan, 10-20 noder, og se hvor mye informasjon du får på enkelte, så skjønner du at jo mere usynlig jo bedre Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Ok takk for infoen . Jeg prøver det programmet, så må du hjelpe meg vidre til å sperre det som går. Takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå