Gå til innhold

p4 eller amd?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har ett lite dilemma nå... Har satt opp 2 pakker nå, som inneholder Hovedkort, CPU og RAM... 1 amd-system og 1 P4-system....Men lurer fælt på hvilken av disse pakkene jeg skal ha....

 

Kanskje noen kan hjelpe meg?

 

AMD:

-Hovedkort: Asus A7N8X-E Deluxe

-Prosessor : AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz 333MHz, 512KB Barton

-Minne : OCZ 512MB DDR PC3500 Dual EL - 256MB x 2 Kit, 433Mhz, CL2

 

P4:

-Hovedkort: Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz

-Prosessor : Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 512KB cache

-Minne : OCZ 512MB DDR PC3700 Dual GOLD - 256MB x 2 Kit, 466Mhz, 2-3-3-7 2.75

 

Skal kjøpe en av disse pakkene nå i februar, og kjøre systemet som det kommer til å begynne med, men skal i februar kjøpe alt annet nytt... Vannkjøling, PSU, HD'er kabinett osv....

 

Så hvilke av disse systemene vil jeg få mest POWER ut av når jeg får overklokket dem....

 

Har letet litt rundt på forumet for å få svar på noe av dette, men uten helll. Så jeg håper at noen her kan hjelpe meg å ta denne vanskelige avgjørelsen....

 

PS: vet at p4 koster mer.. men det driiiter jeg langt i... Så nå snakker vi YTELSE!

 

*tar også i mot tips ang ram, men går ikke over 2000 spenn på rammen*

Tusen takk på forhånd:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
P4:

-Hovedkort: Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz

-Prosessor : Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 512KB cache

-Minne : OCZ 512MB DDR PC3700 Dual GOLD - 256MB x 2 Kit, 466Mhz, 2-3-3-7 2.75

 

 

PS: vet at p4 koster mer.. men det driiiter jeg langt i... Så nå snakker vi YTELSE!

Heisann!

 

Har akkurat dette i pc'n ,in (Cpu, HK og ram) og er storfornøyd! Klokker til 3,5 med vannkjøling på cpu. Hadde Abit NF7-S v2.0 med xp 3000+, samt geil golden dragon 3500 tidligere, men fikk mer ut av P4 systemet. Husker ikke hvor langt jeg klokket XP'en, men er som sagt mer fornøyd med P4'en, og som du sier; pris spiller ingen rolle - gå for P4 :thumbup: *My humble oppinion*

Lenke til kommentar

gamlefar.. selvfølgeligt e det lide som støtte 64 bitteren... i øyenblinke..

kor lang tid tror du det tar før programmet/spill følger opp ??

når pesjåen gikk fra 16 til 32 bitteren va så å si alt speeda opp til 32 bitteren innen et år..

menne..

isåfall.. du kan jo vente til siste halvdel av dette året før du mekker pesjå..

 

når det gjelder hva du får mest utav når det gjelder AMD kontra Intel.. *tsk tsk*

altså.. når en AMD Barton 2.088 Ghz (XP2800), som da altså tilsvarer P4 2.8 Mhz...

Hvilken XP tror du denne har om du klokker denne til 2.4Ghz ??

Ganske mye mer enn om du Klokker P4 fra 2.8 til 3.122 Ghz

 

men disse tallene e som donaldhistorier.. helt på tryne og ute på tur..

 

spør du meg syns eg AMD e den festligste her c",)

Lenke til kommentar

Når du først skal ha et helt nytt system ville jeg garantert gått for 64-bit. Det støtter jo 32-bit også! Og OS med 64-bit kommer snart (snart og snart, men i alle fall ikke om altfor lenge). Du kan jo fortsatt bruke det. Og det med en ytelse som i alle fall ikke ligger (mye) under de andre alternativene.

 

Jeg må legge til at jeg har lest noen tester, men har ikke den beste hukommelsen, så ytelsesforholdet husker jeg ikke. Men DU skal jo bruke endel penger på dette, så kanskje det er en idé å sette seg litt inn i det?

Lenke til kommentar
SaamB: Høres flott ut.. tror jeg går for p4 da:D Får du ikke klokka mere enn 3500 ??? trodde man skulle få til litt mere enn det.. men 3500 funker NICE uansett....

Får ikke klokka mer enn 3,5 på kjølinga jeg har nå, men har bestilt vapo :thumbup: Håper jeg får litt mer ut av den da :D Men jeg vet noen av disse cpu'ene er gode for mer enn 3,5 - også på luftkjøling... Go crazy! :thumbs:

 

Edit: Får boota med 3,7, men er ikke prime stabil da, så det teller ikke :p

Endret av SaamB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...