2re Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei, Jeg (administrator) har innstalert Multimediaprogrammet Media Center http://www.musicex.com/mediacenter/ på pc'n. (Har XP Pro, norsk versjon.) Når de øvrige familiemedlemmene prøver å åpne Media Center fra sine brukerkontoer, får de følgende melding: "Sorry, but you don't have enough rights to run the program. Please make sure you have at least Power User rights" Hvordan endrer jeg deres konto fra "Begrenset konto" til "Priviligert Konto / Power User "? Håper noen kan hjelpe med en "Step by step" guide På forhånd takk!! PS! Fant en tråd vedr. Nero og tilatelse til å brenne CD'er, men det var litt vanskelig å relatere det til mitt problem. 2re Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Du kan gi de administrator rettigheter på kontrollpanelet -> bruker kontoer Velg en bruker og trykk på endre brukertype. Eneste minus er at brukerene får admin rettigheter... Dersom du deaktiverer enkel fildeling i mappealternativer (kontrollpanelet), så får du om en del sikkerhetsinstillinger når du åpner egenskapene for mapper osv... kanskje du kan ta en titt der og... Lenke til kommentar
2re Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Takk for svar! Glemte vel å si at jeg er kjent med den "normale" måten å endre brukerkontotypen på. Men vil ikke at noen flere skal ha administrator-rettigheter. Det må forhåpentligvis være andre måter å gjøre dette på? Har prøvd meg litt fram og under; Kontrollpanel\Administrative verktøy\Lokal sikkerhetspolicy\Tilordning av brukerrettigheter.... ser det ut til å være noe som kan ha med saken å gjøre...? Men jeg har ikke peiling på hvilke "områder" jeg skal endre på. 2re Lenke til kommentar
2re Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Har omsider fått greie på det. Thank's to GHammer. Om noen andre er interesert, så gjøres det som så: Høyreklikk Min Datamaskin og velg "Behandle" Åpne "Lokale Grupper og Brukere" Dobbelklikk Brukere Høyreklikk brukeren som skal få endret brukerrettigheter Velg "Egenskaper" Klikk på tabben "Medlem Av" Velg "Legg til" Vel deretter den "brukertypen" du ønsker å gi vedkommende bruker. That's it Sabla komplisert......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå