Gå til innhold

Mister man mulighet til angrerett på HK

enmannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må bare spørre her for å være helt sikker:)

Skal benytte meg av angreretten, og jeg har flashet til nyeste bios. Kan alltids flashe tilbake hvis det er et problem. Noen som vet?

original bios ligger på cden til hket som regel.

Skulle ikke tro det skulle være noen problem vist det er originalbios på det da du sender det i retur.

Hjelper lite om man har den originale BIOSen i bakhånd, ETTER mislykket flashing.

Da vil PCen nemlig ikke boote...

Et unntak kan være at man er så lur å ikke skru av PCen etter mislykket flashing, da kan man være heldig å få prøvd seg på nytt, eventuelt med den original BIOSen. Enkelte dyre hovedkort har også en "reserve-BiOS" som kan starte PCen hvis BiOSen blir ødelagt under flashing....

Lenke til kommentar

Så ikke at det var en angrerettsak.... beklager...

Se hos produsenten...

De aller fleste opererer med at garantien forsvinner hvis man flasher BIOSen og DET GÅR GALT.

I ditt tilfelle hvor du ikke har ødelagt BIOSen(??), vil du kunne benytte deg av angreretten...

Noen vil kunne påpeke at den skal "Leveres i samme stand som det ble mottatt.", i så tilfelle kan du flashe tilbake...

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å fikse en mislykket flashing! Har selv opplevd det og jeg fikk råd fra et dataverksted der dem sa at jeg skulle sette inn et pci skjermkort istedet for AGP-skjermkortet og kopiere biosfilen og noen oppstartfiler på en diskett og starte opp pc'n, for da skal alt gå automatisk av seg selv. Det funket for meg! Jeg så også denne metoden på Epox sin hjemmeside for noen år tilbake, om den står der nå vet jeg ikke.

Jeg tviler på at du mister angreretten når du har flashet til en nyere bios så lenge hovedkortet er stabilt.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...