tub69 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg er interessert i en mest mulig stillegående CPU-vifte som passer til "Mainboard Socket-A VIA KT266 ATX" hovedkort, og en Athlon XP 1700 prosessor. Jeg har ikke tenkt å overklokke den, men er kun interessert i en vifte som først og fremst er så stillegående som mulig og kjøler tilstrekkelig. Har sett på Zalman CNPS7000ACU viften, men synes kanskje den er noe voldsom for mitt behov. Noen tips til andre gode vifter? Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det er denne vifta jeg har, og jeg hører ikke noe til den. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg kan anbefale Zalman CNPS 5100 CU. Jeg hadden denne på min gamle XP 1800+. Den kjølte nok og er utrolig stillegående. De har den her men den er nok kansje litt dyr. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kjølerne fra Glacialtech skulle vel gjøre en god jobb på den prosessoren. En annen mulighet er denne. På en moderat klokka XP1700 skal den også fungere greit med vifta på 5V. Lenke til kommentar
kaffelaban Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) med en såpass moderat CPU så kan jeg på det varmeste (feil ordlyd??) anbefale Aero7. Med forbehold at du skrur den med til ca 2500 rpm. Det funker fett på min pc, og jeg hører ingenting til den og cpu temp ligger rundt 49 grader. Om du guffer opp til 3500 rpm, så minner den om samboerns hårføner. Dessuten så ser den jo litt cool (rett ordlyd?) ut, og prisen er akseptabel. Endret 1. februar 2004 av kaffelaban Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Hvis du ikke skal overklokke er jo denne en god, stillegående og rimelig kandidat Den fikk 6/6 av ok.no Endret 1. februar 2004 av Jerix Lenke til kommentar
Intrepidity Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Vet du om det er en tbred b cpu du har ? I så tilfelle kjører den enten på 1,5V eller 1,6V. "DLT3C" = 1,5V og "DUT3C" = 1,6V Har du en DUT3C cpu vil du sannsynligvis klare å sette spenning en del ned.. Det er dette som betyr mest for varmeutvikling i cpu'en. Det er jo bare å sjekke i BIOS hva den står på om du er usikker på hvilken cpu du har.. Kjøp en kjøler med regulerbar vifte og kjør cpu på så lav spenning som mulig.. sett ned spenning med små intervall og kjør en stresstest (f.eks cpustab) for å se om det er stabilt hver gang du setter den lavere.. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II Kjøp denne kjøleren. Den er stille og kjøler en 1700+ ned i massevis. Har en selv på min 2500+ og den gjør en strålende jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå