Gå til innhold

Musikk bibliotek?

resac

Anbefalte innlegg

hey, jeg er en av de som laster ned massssse sanger uten å sortere dem, kunne tenkt meg å sortere på aritst (et program som gjør dette for meg) med omkring 13000 filer så gidder jeg rett og slett ikk å gjøre d selv.. :p

noen som vet om et-eller-annet program som gjør detta for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenkte mer på et program som sorterer all musikken og legger den i mapper, skriver inn f.eks. nightwish så lager progget en mappe som den legger alle filer med som inneholder navnet nightwish i.. skjønner?

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Lag en liten BAT fil som fikser dette...

F.eks. skriv de 2 linjene under inn i Notepad og lagre som SORTER.BAT i hovedkatalogen for musikkfilene:

-------

md %1

move *%1*.* \%1

-------

I DOS modus (CMD), kjør f.eks. "SORTER MADONNA". Dette vil opprette en undermappe som heter "madonna" og deretter flytte alle filer som inneholder ordet MADONNA til denne katalogen.

Lenke til kommentar
hey, jeg er en av de som laster ned massssse sanger uten å sortere dem, kunne tenkt meg å sortere på aritst (et program som gjør dette for meg) med omkring 13000 filer så gidder jeg rett og slett ikk å gjøre d selv..  :p

noen som vet om et-eller-annet program som gjør detta for meg?

itunes funker bra :thumbup:

http://download.com.com/redir?pid=10235269...Fdirect%2F01%2F

:thumbup:

iTunes gjør jobben

Lenke til kommentar
Så du innrømmer at du stjeler, synd ikke RIAA får tak i deg!

hehe.. hadde vært litt gøy å se på hvis RIAA raida TG04, hvor lang tid hadde d tatt før de hadde gitt opp? og samlet bot for alle som var der.. 10000000000000millioner dollar?.. hvem vet..

du er vel ikke så perfekt selv heller.. hehe..

Lenke til kommentar

du er vel ikke så perfekt selv heller.. hehe..

Jeg er ikke 100% perfekt, men jeg har respekt nok til å betale for det meste, kan hende jeg laster ned en sang for å teste artisten/bandet, men jeg kjøper albumet hvis jeg liker det, for det meste tar jeg det de har på sine egene nettsider.

Men så liker jeg da også band som ikke selger i millioner, og de trenger det de kan tjene for å fortsette å lage album.

Lenke til kommentar
Jeg gjør det samme, ikke minst fordi mye av det man finner på nettet har en alt for dårlig kvalitet om man liker det man hører.

Men inntil 31.12.2003 var det jo lov til å laste ned, eller hva?

Loven trer ikkje i kraft før nye EØS-avtalen trer i kraft dvs 1 mai eller

1 juni om eg ikkje husker helt feil.

Forløpig er det lov å laste ned musikk, men ikkje dele slik at andre kan laste

ned det du har på din maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...