Gå til innhold

Win XP og Win 2000

hgd

Anbefalte innlegg

Jeg har Win XP på min pc, i tillegg har jeg tenkt å installere Win 2000 på min pc.

Dersom jeg ønsker å installer Win 2000 i tillegg til XP, hvem av dem skal jeg innstaller først?

Trenger jeg ta hensyn til NTFS 5.0 (Win 2000) og NTFS 5.1 (Win XP). Bør jeg partisjonere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du må partisjonere. Legg inn Win'2k først og XP etterpå. Det gamle OS'et skal alltid installeres først...

edit: Ingen problemer med NTFS versjonene.... aldri hørt om noen problemer før.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Tull, bare installer det styresystemet du vil. Windows 2000 etterpå gjør ingenting , men se til å ha en partisjon til det på minst 2GB.

Du kan også installere fra en partisjon og kjøre WINNT32.EXE fra I386 mappa på en diskett for nettverksinstallasjon om du ikke vil installere eller har CD.

The professional way blir jo med VMware :love:

Endret av XPUserz
Lenke til kommentar
Tull, bare installer det styresystemet du vil. Windows 2000 etterpå gjør ingenting , men se til å ha en partisjon til det på minst 2GB.

Du kan også installere fra en partisjon og kjøre WINNT32.EXE fra I386 mappa på en diskett for nettverksinstallasjon om du ikke vil installere eller har CD.

The professional way blir jo med VMware :love:

Hmm da jeg prøvde å installere dual boot 2000 og XP for en god stund siden, så overstyrte Windows 2000 ntloaderen til XP slik at Xp ikke kunne starte....

Men kanskje det bare var slik hos meg :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...