hgd Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg har Win XP på min pc, i tillegg har jeg tenkt å installere Win 2000 på min pc. Dersom jeg ønsker å installer Win 2000 i tillegg til XP, hvem av dem skal jeg innstaller først? Trenger jeg ta hensyn til NTFS 5.0 (Win 2000) og NTFS 5.1 (Win XP). Bør jeg partisjonere? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Ja du må partisjonere. Legg inn Win'2k først og XP etterpå. Det gamle OS'et skal alltid installeres først... edit: Ingen problemer med NTFS versjonene.... aldri hørt om noen problemer før. Endret 29. januar 2004 av TCi Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Tull, bare installer det styresystemet du vil. Windows 2000 etterpå gjør ingenting , men se til å ha en partisjon til det på minst 2GB. Du kan også installere fra en partisjon og kjøre WINNT32.EXE fra I386 mappa på en diskett for nettverksinstallasjon om du ikke vil installere eller har CD. The professional way blir jo med VMware Endret 29. januar 2004 av XPUserz Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Tull, bare installer det styresystemet du vil. Windows 2000 etterpå gjør ingenting , men se til å ha en partisjon til det på minst 2GB. Du kan også installere fra en partisjon og kjøre WINNT32.EXE fra I386 mappa på en diskett for nettverksinstallasjon om du ikke vil installere eller har CD. The professional way blir jo med VMware Hmm da jeg prøvde å installere dual boot 2000 og XP for en god stund siden, så overstyrte Windows 2000 ntloaderen til XP slik at Xp ikke kunne starte.... Men kanskje det bare var slik hos meg Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Neida, det kan du endre i c:\boot.ini eller trykke WIN+PAUSE -> Arkfanen fil Avansert under System og gjenoppretting. Det skal normalt ikke være noe problem så lenge de ligger på hver sin partisjon. Det som kan overstyre litt er Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå