Asbjørn² Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Hei Jeg skal bestille deler til en gameserver som skal kjøre endel dedikerte servere samtidig. Hva syns dere om dette? Serveren skal kobles til en 3Com Gigabit backbone på Warpzone, hvor mange servere/spillere tror dere serveren klarer? Kom gjerne med forslag til forbedringer, kravene er P4, Gigabit NIC, S-ATA, Dual DDR, 800 FSB, 1-2GB RAM. Budsjettet er på ca. 6000,- Endret 29. januar 2004 av Zoidman Lenke til kommentar
Gef Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 -Feilpostet Denne tråden vil heller høre hjemme under Hjelp, jeg skal ha ny PC forumet. Pass på neste gang at du poster i riktig kategori, er du i tvil om hvor du skal poste hen, så pm en Admin/mod Topic: Jo, den PC'en så meget bra ut! Du skal vel ikke ha skjermkort? Ville også tenkt litt på Abit hk, som f.eks IC7 eller IC7-G Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Jo, den PC'en så meget bra ut! Du skal vel ikke ha skjermkort? Ville også tenkt litt på Abit hk, som f.eks IC7 eller IC7-G Har noen gamle skjermkort liggende som er mer enn gode nok. Har ikke erfaring med Abit, har derimot GOD erfaring med ASUS Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Dobble rammen er mitt tips, 1024 kan bli lite på en server. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Dobble rammen er mitt tips, 1024 kan bli lite på en server. Ja jeg vurderer dette, men for å holde busjettet, må jeg gå ned i ytelsen på RAMen og gå for en 2.6GHz Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Du kan nok trygt gå ned litt på prosessorhastigheten. Det er ikke så viktig på en server, mye viktigere med massevis av ram. Kanskje du skal ha en større hd også om du skal kjøre mange servere med logging og capture osv... Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Kanskje et dual AMD Athlon MP system er et alternativ. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis man skal kjøre mer enn 1 spillserver er CPU mye mer kritisk enn RAM. For de fleste spill gjør det ingeting som serveren har swap'et ut omtrent hele minnet til disk, det er behandling av pakker som er det kritiske. Kjører du Linux med litt mer intelligent minnehåndtering klarer du deg lenge med 512, og gjerne mindre litt avhengig av hvilke spill du skal kjøre. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 En som sier at det er viktig med mye RAM, og en annen som sier det er viktig med kraftig CPU Hvis jeg skal høre på begge, er jo den jeg har satt opp fra før perfekt OS blir nok FreeBSD eller Slackware + win2k til div. andre ting. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Ingen som har kommentarer? Flott Da bestiller jeg dette. Hvor mange servere/spillere kan denne maskinen klare sånn ca.? Det er snakk om; Desert Combat, CS , Generals, UT2k3, WC3 og Q3. Tviler på at den klarer alle på en gang Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hva med dual opteron (kanskje litt dyrt)?? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Hva med dual opteron (kanskje litt dyrt)?? AMD er ikke en opsjon. Tar jeg ikke helt feil, så støtter ikke AMD Dual Channel DDR. Blir for dyrt også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå