Gå til innhold

Hvordan er støynivået på shuttle pc'ene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støy er subjektivt - SN85G4 har et ok støynivå men er langt fra lydløs. De nye shuttle har ekstern strømforsyning, så det burde gi enda mer stillegående pcer.

Sjekk solteks alternativ fra www.hovedkort.no - de skal være de mest stillegående barebone på markedet idag.

Lenke til kommentar
Støy er subjektivt - SN85G4 har et ok støynivå men er langt fra lydløs. De nye shuttle har ekstern strømforsyning, så det burde gi enda mer stillegående pcer.

Sjekk solteks alternativ fra www.hovedkort.no - de skal være de mest stillegående barebone på markedet idag.

Alså Ekstern Strømforsyning åssen funker det? er den nede ved kontaktet da? eller ? kan liksom ikke se det for meg.

Lenke til kommentar
I tilfelle skal denne brukes til visning av divx/svcd/dvd på TV, at den da er lydløs er da greit.

Er shuttle lydløs nok til slik bruk?

Kjipt å høre ei vifte hvis man ser på film liksom....

Lydløs blir det helt dessverre ikke, det kommer an på resten av komponentene også, hardisk, grafikkort osv. veldig mange modder det for å få ned lyden litt.

Shuttle pc`er står vel i skrivepulten, så det er nærmere øret, da er selvføgelig lyden mer merkbart.

Lenke til kommentar
I tilfelle skal denne brukes til visning av divx/svcd/dvd på TV, at den da er lydløs er da greit.

Er shuttle lydløs nok til slik bruk?

Kjipt å høre ei vifte hvis man ser på film liksom....

Lydløs blir det helt dessverre ikke, det kommer an på resten av komponentene også, hardisk, grafikkort osv. veldig mange modder det for å få ned lyden litt.

Shuttle pc`er står vel i skrivepulten, så det er nærmere øret, da er selvføgelig lyden mer merkbart.

Lenke til kommentar

Jeg byttet ut min SN41G2 basert på Nforce chipsettet.

Den har tre vifter:

ICE cooler; CPU kjøleren

Chipset kjøler

Power vifte

CPU og power viftene bråker temmelig mye. Dette er et Socket-A barebone, og bruker vanlig AMD XP cpu som blir temmelig varme. Uten ekstra skjermkort lå min XP2200+ på omlag 45-50 grader.

Jeg prøvde å bytte ut CPU vifta med en som var stillere, men da ble det bare enda varmere.

Jeg har gått over til et større kabinett med P4 cpu + et kabinett med bra power viftestyring.

Nå hører jeg faktisk ikke maskina, det er STOR forskjell.

Men det kommer nye barebones fra Shuttle, med eksternt power, sats minimum på det om du vil ha en liten sexy box!

Ellers er det gledelig å se at AMD COOLnQUIET støttes av Shuttle, slik at CPU hastigheten kan justeres ned ved f.eks surfing og teksbehandling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Støy er subjektivt - SN85G4 har et ok støynivå men er langt fra lydløs.

Tja, nå vet jeg ikke hva du mener med ok, men min durer i vei og jeg er ikke kresen på støy. Jeg skiftet ut skjermkortet hvor det jeg hadde først kun hadde en kjøleribbe, mens det jeg har nå har vifte, da merket jeg god forskjell. Snakker du med folk som virkelig har peiling på Shuttle forteller de deg hvordan du kan gjøre dem tilnærmet lydløse.

Selv skal jeg gjøre den enda mer støyete ( :devil: ) ved å modde inn en (muligens to) vifter i tillegg til en pci-vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...