Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Vectra 1994


Anbefalte innlegg

Jeg har vært på jakt etter en brukbar Opel Vectra i ca. 1 mnd nå, og idag kom jeg over denne:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=379471

Lurte derfor på om noen har noe klokt å si som kan hjelpe meg i å avgjøre om denne er vært og kjøpe.

Det første som slo meg var; WOW, 94 modell til 50 000,-

Sliter også litt med foreldre som ikke er enig i noen forslag jeg kommer med :mad:

Endret av GreenBeret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er den siste av sin type. Den nye modellen kom året etter, og koster mye mer. Derfor er jo denne modellen forholdsvis rimelig da.

Men den har gått langt, og etter min erfaring er ikke Opel fra denne tidsperioden så glad i kilometre (kjenner bare til 4 biler da men).

Dessuten er jo bilen stylet, og det betyr ofte at en ungdom har hatt den.

 

Hvis du går et par år til tilbake, får du kanskje en bil i like god stand som er enda billigere og.

 

Ta en skikkelig NAF-test e.l. på den før kjøp uansett. Koster en tusenlapp, men er absolutt verdt det!

Lenke til kommentar

Kan hende det er rust på bilen, opel er ikke kjent for å være spesielt rustfrie.. Som det ble nevnt var dette den siste Vectraen av denne typen og derfor har den vel blitt kvitt alle barnesykdommer?

 

Har ellers liten kjennskap til opel, men på det blidet der ser den jo ikke så ille ut.

Lenke til kommentar

prata med som kunne mye om opel i går. Han sa at på 94 modellen var det gjort noe for å hindre at den rusta opp så fort. Bilen ser jo fin ut i seg selv. Ska gjøre et nytt forsøk på å få tak i eieren idag.

Har allerede sett etter en gamlere utgave av den, men det er ingen i nærheten av der jeg bor, og jeg drar ikke landet rundt for å se på en bil som jeg kanskje ikke skal ha likevel. Men er den innenfor Hedmark, Oppland, Sør Trøndelag så er saken en helt annen.

Det at den er ungdomskjørt gjør ikke noe, jeg er jo ungdom sjøl. Men er den helt nedkjørt og utslitt er det jo ingen vits å legge ut 50k hvis du likevel må erstattte mesteparten av bilen.

 

Noen som vet noe om denne bilen?

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=365171

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvor hardt kjørt den er..

Men ei har fønni ut at den har vært mer av veien enn på veien! :ermm:

Og at den har gått dobbelt så langt som det sto skreve. Så ei slo fra meg det kjøpet relativt fort!

Så ei har bynt å sjå på en WV Passat TDK 1992 istedet.

Den er mye nærmere meg, så da blir det ikke så stor bomtur hvis den ikke er no fin!

Endret av GreenBeret
Lenke til kommentar

At en bil er ungdomskjørt trenger ikke nødvendigvis vere negativt for bilen. Det du må vere varsom på då er girkassen. Folk (les: meg) liker å køyre litt fortare enn gjennomsnittet når du får grønt lys, etc. Men eg køyrer jamt, når eg er komt opp i fart.. ikkje masse giring og opp og ned i fart då. (jamt i 150..hehe...neida :D )

 

men koffor er motoren overhalt ved 155000 km? DET er varsku det.

plusset med at motoren er overhalt (skikkelig overhalt da tenker eg på) er at då går motoren glatt 200 000 km til med god pleie. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...