TeSp Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg har lurt litt på dette en stund, hva er egentlig forskjellen mellom en noname pc 3200 512 brikke og en twinmos pc 3200 512 brikke. Hastigheten er den samme sier de, er den eneste forskjellen at brikkene kan bli produsert i en kjeller og at derfor blir prisen lavere? Eller hva for noen andre forskjeller kan dette være? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Dårlig bruk av amnefelt...endra på emnetittel, så da stenger jeg den ikke, men pass på neste gang å skriv ett litt mer beskrivende emnefelt! Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Kan vel kanskje sammenligne det med å kjøpe dataspill her i norge og dataspill i Romania? Det ene er originalt og flott! Det andre er uorginalt og ikke fullt så flott, og mere feil, ingen garanti osv... Velg selv! Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Skal du mer enn 200FSB vil det nok ha noe å si,skal du ha lave timings og høy FSB og alt det der...du må selv vurdere hva du trenger. Selv bestilte jeg 2x256MB Noname PC3200 RAM,og fikk TwinMOS PC3200 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Nå vil jeg driste meg til å si at det ikke er så altfor stor forskjell på noname og twinmos. Men om du kjøper noe skikkelig high-end ram, som corsair, geil og kingston får du muligheten til å kjøre helt andre timings også vil de yte bedre ved overklokking osv... Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Noname ram er meget ofte twinmosram, har selv handlet noname ram 3 ganger fra Komplett, samtlige ganger var det twinmos som kom Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Jaok... Jeg har bestilt NOname 2x 512 brikker burde fungere bra... Men kan jeg kjøre disse som dual? Og hvis ikke hvor mye ca taper jeg på at jeg ikke kan kjøre de dual? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jaok... Jeg har bestilt NOname 2x 512 brikker burde fungere bra... Men kan jeg kjøre disse som dual? Og hvis ikke hvor mye ca taper jeg på at jeg ikke kan kjøre de dual? Jo, du kan kjøre dem i dual, samme hvilke brikker du har, bare du har 2 stk, så kan du det. HK må seff støtte det da Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kan vel kanskje sammenligne det med å kjøpe dataspill her i norge og dataspill i Romania? Det ene er originalt og flott! Det andre er uorginalt og ikke fullt så flott, og mere feil, ingen garanti osv... Som regel får man 3-5 år garanti på noname-brikker, det er generellt veldig vanlig å gi ganske lang garanti på ram. Men det er mulig at garantien inneholder nokså dårlige betingelser. (Dette må du sjekke med de som gir garantien) De fleste andre nøyer seg med forbrukerkjøpslovens lovfestede 5 års reklamasjonsrett med relativt gode betingelser. Jeg tror heller jeg vil sammenligne det med å kjøpe norsk kvalitets-røykelaks mot å kjøpe umerket røykelaks. Den kan hende den umerkede er norsk og like bra kvalitet som den som er merket med norsk kvalitet-laks, men det kan også hende at den er dårligere. Kilo-prisen er ofte lavere men det er altså litt mer usikkert hvilken kvalitet det er snakk om, hvor mye vann som er tilsatt og om laksen har fått mye bra og kostbart fòr på slutten som gjør den naturlig rødere i kjøttet og bedrer smaken. Men du kan i det minste kreve at laksen er laks og at den ikke er helsefarlig. (produktet må fungere som anvist) Samme er det med ram. Prisen per MB er gjerne lavere, men du er mer usikker på hvilken produsent det er og om den har høye eller lave marginer på overklokking, spenning, timinger osv. Men du kan i det minste kreve at den fungere som anvist og har vanlige reklamasjonsregler (5år i tilfellet ram). Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 "NoName" minne brikker er vel egentlig bare minne brikker som blir plukket ut i fra en kasse eller noe lignende fordi de har en eller flere mangler. F.eks. en klistremerkelapp fra produsenten eller noe som mangler. Har selv handlet NoName minne brikker og har fått TwinMOS m/Winbond disse gangene. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 "NoName" minne brikker er vel egentlig bare minne brikker som blir plukket ut i fra en kasse eller noe lignende fordi de har en eller flere mangler. F.eks. en klistremerkelapp fra produsenten eller noe som mangler. Har selv handlet NoName minne brikker og har fått TwinMOS m/Winbond disse gangene. fikk no-name TwinMOS med chip fra 'M.tec' - samarbeider OK @207 med Thorton 1660@2000 MHz 39-41 grader uten chassievifte på NF7-S. Når det er såpass uanstrengt, tror du det er dumt å levere den overklokket som firma-maskin ? ( de får beskjed om tilstanden, men den virker så stabil at jeg vurderer å anbefale innstillingene ). Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg vil ikke anbefale å kjøpe Noname. Vet aldri hva du får. Noen kompiser av meg har kjøpt noname, og de har vært av dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Bestillte noname her fra Komplett for ca halvannet år siden, fikk Twinmos `m winbond bh-5 brikker.Beste brikke jeg har vært borti så langt,klokker den laaaaaaangt lenger enn mine Corsair twinx3200LL.Klarer 237fsb på 2-2-2-6 noe jeg ikke har sjans nærme meg engang med min "dyre kvalitets" ram. Så langt fra alltid no-name er så mye dårligere nei. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg vil ikke anbefale å kjøpe Noname. Vet aldri hva du får. Noen kompiser av meg har kjøpt noname, og de har vært av dårlig kvalitet. Greit nok, men når/hvis de er i et parti med specs godt over middels, så kan jeg ikke se noen grunn til å "henge seg opp i" etiketten eller hva en snever krets erfarer med begrensa utvalg og ymse håndlag... Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Ok så jeg kan kjøre to naname brikker dual.. Men det forutsetter at brikkene er like eller hva forutsetter at du kan kjøre dual? Har en Shuttle sn45g og vil ha to 512 brikker, har bestilt to noname brikker også håper jeg å få maks ytelse på de. Har ikke tenkt å oc med det første ialfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå