Gå til innhold

Pass dere!


Zvinx

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg vil gjerne dele dette lille tipset, slik at folk slepper å gå gjennom samme ****** som jeg gjorde......

 

Fordi jeg hadde en del klabb og babb med pc'en min bestemte jeg meg for og formatere... Valget mitt falt da på "Home (Burde hete HOMO) Edition", men gjett hva...?!

 

I det jeg velgte hvilken harddisk jeg skulle formatre, altså C: (Jeg har to HD, C: og F:) begynte innstalasjons programmet og formatere på F:!!! :scared::scared:

 

Den kom riktig ikke lengere en 0% men som jeg smertefult fikk erfare når XP var innsallert var det mer en nok til at XP mente harddisken måtte formateres...! :angry:

 

Heldigvis ble min redning programmet "Get data back":-D, den greide riktig nok ikke og redde alle filene mine, men det hadde jeg nesten ikke trodd heller da......!

 

Men det jeg vil faram til, hvis du skal formatere; trek ut IDE/S-ATA og strømmen til alle Harddiskene som ikke skal formatteres....!!! :roll::roll:

 

Så slepper du mye rot...! Men er uhellet ute; www.getdataback.com:-D

 

Ikke lov å komme med informasjon som kan lede til pirat virksomhet -Redigert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PEBCAK error "Problem Exists Between Chair And Keyboard"

Er helt ening med Holy-cow her ja, grunnen er du ikke virker noe serlig seriøs Zvinx bare se her (Valget mitt falt da på "Home (Burde hete HOMO) Edition", men gjett hva...?!) Det spiller ingen rolle om du hadde brukt win98 win2000/me xp home eller xp pro jeg tipper du hadde fått det problemet uansett. :ermm:

 

Les mitt tips hvis man ikke har så mye peil på data så la være, eller f.eks innstalere xp på nytt og la formatering foregå med xp plata. :yes:

Lenke til kommentar
PEBCAK error "Problem Exists Between Chair And Keyboard"

Er helt ening med Holy-cow her ja, grunnen er du ikke virker noe serlig seriøs Zvinx bare se her (Valget mitt falt da på "Home (Burde hete HOMO) Edition", men gjett hva...?!) Det spiller ingen rolle om du hadde brukt win98 win2000/me xp home eller xp pro jeg tipper du hadde fått det problemet uansett. :ermm:

 

Les mitt tips hvis man ikke har så mye peil på data så la være, eller f.eks innstalere xp på nytt og la formatering foregå med xp plata. :yes:

Øhh, altså:

 

Det var XP-plata som jeg brukte...!

 

Briller kansje?!

Lenke til kommentar
PEBCAK error "Problem Exists Between Chair And Keyboard"

Er helt ening med Holy-cow her ja, grunnen er du ikke virker noe serlig seriøs Zvinx bare se her (Valget mitt falt da på "Home (Burde hete HOMO) Edition", men gjett hva...?!) Det spiller ingen rolle om du hadde brukt win98 win2000/me xp home eller xp pro jeg tipper du hadde fått det problemet uansett. :ermm:

 

Les mitt tips hvis man ikke har så mye peil på data så la være, eller f.eks innstalere xp på nytt og la formatering foregå med xp plata. :yes:

Øhh, altså:

 

Det var XP-plata som jeg brukte...!

 

Briller kansje?!

Liten vits i å være spydig hvis du forventer svar... Boot opp datamaskina med xp-cd-en velg slett partisjonen du ikke vil ha og opprett en ny en.. Formater denne.. Enkelt as that :)

Lenke til kommentar

Er ikke lenge siden jeg selv formaterte en maskin og la inn winxp. Null problemer med det. Det står jo klart og tydlig hvilken hd den kommer til å formatere. Har en gang klart å formatert feil hd, men det var manuel formatering fra dos der hovedharddisken var ntfs og den harddisken jeg klarte å formatere, som ikke skulle formateres, var fat32. Glemte helt at vanlig dos ikke klarte å "se" ntsf harddisken :blush: . Men å formatere feil harddisk ved bruke av winxp cd'en har jeg aldri hørt om. Helt klart en brukerfeil da det står greit hva som skjer ved installasjonen. Ta deg tid neste gang å lese hva som skjer og ikke bare rase igjennom installasjonen, spesielt når det er en av de første gangene du installerer noe.

 

NB: Det er ikke så lurt å være spydig, da får du lite hjelp fra andre.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Amen, bror. Win2000-installen tok med seg alle MP3'ene mine en gang.

Jeg tror forøvrig problemet oppstår hvis man har mer enn èn primærpartisjon. Det virker som om Windows-installasjonen formaterer alle primærpartisjoner i systemet, ikke den og den bokstaven. Det var iallfall problemet hos meg.

Endret av Papirpose
Lenke til kommentar

Dette er noe som kan skje hvis man f.eks. har en SCSI-kontroller med en eller flere SCSI-hd'er i maskinen, som jeg har. Hvis ikke den SCSI-hd'en jeg skal installere XP på er partisjonert og formatert, vil installasjonsprogrammet automatisk lete opp den første og beste ATA-disken i maskinen. Av frykt for å formatere feil hd, deaktiverer jeg like godt alle ATA-kontrollere, siden jeg vil bruke en SCSI-hd som OS-disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...