Gå til innhold

AMD Thoroughbred


OeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strømforbruket ser ut til å bli høyt, volten er 1.65 (ned fra 1.75) mot NW's 1.5 mot Willy's 1.75.

 

Tror faktisk ikke den bli ganske tannløs mot en NW fra en overklokkers standpunkt. Håper SOI teknologien kan hjelpe Barton litt eller blir AMD kjedelig hvertfall frem til hammer.

Lenke til kommentar

utklipp fra HW.no: 2100+ er den siste XP-prosessoren som blir utviklet ved 0,18-mikron, og i dagens pressemelding fra AMD påpekes det at 0,13-mikrons Thoroughbred-CPUer vil sendes ut til diverse forhandlere mot slutten av denne måneden. Dersom man vurderer å kjøpe AMD-prosessor bør man kanskje heller vente til Athlon XP 2200+ (0,13-mikron) ankommer markedet i løpet av noen uker. For de interesserte skal det også nevnes at denne CPUen kommer til å ha mye bedre overklokkingsegenskaper enn dagens 0,18-mikrons Athlon samt ha mindre varmeutvikling. Athlon XP 2200+ vil ha en reell klokkefrekvens på 1800 MHz.

Lenke til kommentar

Vi får se når den kommer om den blir bra til å overklokke eller ikke, men jeg må nok si at jeg hadde håpet på 1,5 - 1,6 vCore...

 

Nå skal det sies at 0,18 XP er klokket til langt over 2 GHz. TB kan nok klare 2,3-2,5 GHz originalt minst, tror jeg, som er langt mer enn det AMD trenger før de lanserer Hammer i desember i år.

 

Husk også at nesten all utvikling hos AMD går på hammer-serien og minimalt på XP/TB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...