Per_B Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Har nå sliti en stund med å rigge opp ny data.... Dataen: epox 8kha+ amd xp 1900+ Chieftec dx-01b-d Gainward Geforce3 128mb Når jeg skrur på kommer det: Primary IDE channel no 80 conductor installed Secondary IDE channel no 80 conductor installed Floppy disk(s) fail (40) Etter dette prøver jeg å boote med win-xp cd'n, da får jeg meldingen: Invalide system disk Replace the disk, and then press any key Har prøvd med oppstartsdiskett, men dette fungerer heller ikke.... Finner cd-rom og alt i bios.... Xp-CD-en fungerer på den andre dataen min.... Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 hmm. At det står "primary IDE channel no 80 conductor installed" behøver ikke å bety noe, det betyr bare at du ikke har ATA 100 kabel (i alle fall det det betydde på mitt gamle Asus HK) At det står Floppy fail derimot, tyder jo på at den ikke finner floppystasjonen din. Jeg ville gått over kabelen og sjekket at jeg har satt alt riktig (både riktig vei på hovedkort og i floppystasjon, og at den sitter riktig med hensyn til pinnene bak på floppyen. Når floppy stasjonen virker, kan du bruke bootdisk, gå inn i FDISK, og se om du finner noen HD'er. Gjør du ikke det, ville jeg gått over ledningene på de også. Lenke til kommentar
Per_B Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Har tesett alt på floppyen... har testa alle ide posisjoner og til og med en annen floppy. Hva kan dette være? Skulle gjerne blitt ferdig med dette i dag.... noen epox eiere som har tips? eller alle andre for den saks skyld.... MVH Per_B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå