Gå til innhold

Erfaringer med Skandiabanken

pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har et annet problem.. I Opera får jeg ikke lastet ned sertifikat. Det kommer opp en boks som sier at jeg skal lage passord, men den godkjenner ikke noen av passordeene jeg skriver inn. Det kan vel ikke være slik at dette er et passord jeg skal kjenne til og skrive inn?

Lenke til kommentar
Det kommer opp en boks som sier at jeg skal lage passord, men den godkjenner ikke noen av passordeene jeg skriver inn

Sikker på du ikke må skrive det samme inn to ganger på rad?

Edit: leste feil

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sertifikatet er jo null verd når man bruker samme user/pass som ved innloggoing. Det eneste det bidrar med da er en advarsel om at noen andre har lastet ned, og sitter man ikke ved maskinen når den mailen popper ned så kan jeg garantere at kontoen er tom når man finner ut :roll:

Lenke til kommentar
Sertifikatet er jo null verd når man bruker samme user/pass som ved innloggoing. Det eneste det bidrar med da er en advarsel om at noen andre har lastet ned, og sitter man ikke ved maskinen når den mailen popper ned så kan jeg garantere at kontoen er tom når man finner ut :roll:

Er bare å beskytte pin-koden da.

Lenke til kommentar

Point'et er at med disse "kalkis-dingsene" får man generert nye engangskoder hver gang man logger på. På Skandiabanken har man samme pin-kode hele tiden (med mindre man gidder å bytte manuelt da). Hvis noen da er så uheldige å f.eks ha en keylogger på maskinen sin, er man føkked -> Saldo: 0,-

Lenke til kommentar

Point'et er at med disse "kalkis-dingsene" får man generert nye engangskoder hver gang man logger på. På Skandiabanken har man samme pin-kode hele tiden (med mindre man gidder å bytte manuelt da). Hvis noen da er så uheldige å f.eks ha en keylogger på maskinen sin, er man føkked -> Saldo: 0,-

Nettopp, og hadde rutinene for å laste ned sertifikater vært litt anderledes, med egne user/pass, så hadde sikkerheten plutselig vært en god del bedre

Lenke til kommentar

Og hvorfor skulle det være større sjanse for at noen fikk tak i den firesifrede pinkoden din enn at noen får tak i koden til minibankkortet?

Så lenge man har minibankkort så er det ikke så veldig sikkert uansett kalkulator eller ei.

Uansett... Jeg kjenner en av de som har laget løsningen til Skandiabanken, og han sier at foreløpig så er Opera (og andre nettlesere enn IE) kraftig nedprioritert pga at det er så mange bugs med IE foreløpig. Og i tillegg så er det også en del flaskehalser fysisk sett som de må ordne med først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...