Panasonic Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hva gjør man når man spiller inn høyttalerne? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Spill variert musikk, gjerne noe med litt god dynamikk på normalt volum i 10 til 30 timer. Tiden kommer veldig ann på høyttaleren. Unngå å dra på for mye i begynnelsen. Dette gjør du for at elementene skal "løsne". Det er sikkert mange som kan forklare akkurat hvorfor man bør spille inn høyttalere mye bedre enn meg. Endret 29. januar 2004 av Peterman Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Grunnen til at man bør spille inn høyttalerne, er at membranopphenget skal mykes opp. Det blir på samme måte som med nye sko; de må mykes opp litt. Det er svært liten sannsynlighet for at man lager sprekker i membranopphenget ved overdreven påkjenning. Men da er du iallefall sikret mot at det ikke skjer, så vent med å guffe opp volumet etter noen par dager, selv om det frister Da blir du nok fornøyd med resultatet. Lenke til kommentar
Panasonic Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 takk for svar, men må man spille sammenhengende 30 timer? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Tiden varierer på de forskjellige høyttalerne, men noen par dager skulle holde. Du trenger strengt talt ikke å gjøre det sammenhengende, men da blir det mer effektivt. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 hvis du har store høyttalere håper eg du har godt isolerte vegger og døve naboer Lenke til kommentar
Panasonic Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 hehe, det spørs! Lenke til kommentar
Leon Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) * slettet * Endret 29. januar 2004 av tipp-ex Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 hvis du har store høyttalere håper eg du har godt isolerte vegger og døve naboer Det har da ingen ting å si hvor store høyttalerne er. Nå man spiller inn, holder det i massevis med normalt lydnivå, omtrent så høyt som kjøkkenradioen til mor spiller. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei, Dette med å spille inn høyttalere er bare tull.. Poenget er å myke opp opphenget, og det går fortest med litt guffe (jeg snakker ikke om å spille livskiten ut av høyttalerne). Hørt flere som kjører høyttalerne på lavt nivå i flere dager.. "Flatt jern" i et par timer gjør minst like stor nytte.. Henning Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei, Dette med å spille inn høyttalere er bare tull.. Poenget er å myke opp opphenget, og det går fortest med litt guffe (jeg snakker ikke om å spille livskiten ut av høyttalerne). Hørt flere som kjører høyttalerne på lavt nivå i flere dager.. "Flatt jern" i et par timer gjør minst like stor nytte.. Henning Ikke ifølge SPD som blant annet impoterer CV Pro. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei, Dette med å spille inn høyttalere er bare tull.. Poenget er å myke opp opphenget, og det går fortest med litt guffe (jeg snakker ikke om å spille livskiten ut av høyttalerne). Hørt flere som kjører høyttalerne på lavt nivå i flere dager.. "Flatt jern" i et par timer gjør minst like stor nytte.. Henning Da har ikke du særlig kompetanse ved en sånn uttalelse. Har selv flere års bakrunn i Hi-Fi butikk, der testing av høyttalere var en av hovedoppgavene. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 sett radioen mellom to kanaler og forlat leiligheta over helga.. det anbefaler eksempelvis KEF og Martin Logan.. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Enig med Dominus men på Rolf`s sa de 4 timer. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Det du må gjøre (det jeg har hørt/lest): Spille inn høytalerene med litt og litt høyere lyd for hver gang. Også ikke begynne på den værste satanmusikken. Bruk variert musikk. Myk start og så litt "hardere" etterhvert. -ahpadt Endret 29. januar 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Tja... Mye variert musikk på helt greit lyttenivå i alt fra noen dager til en uke..? Da begynner de å bli rimelig myke. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Enig med Dominus men på Rolf`s sa de 4 timer. Ja som dere ser på svarene over her: det er forskjellig hva de enkelte høyttalerprodusentene/selger anbefaler. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Man kan jo bare bruke høyttalerene på normal måte så blir de jo spilt inn etterhvert! Det er ikke moro å få politiet på døra pga konstant musikk fra høyttalerene og man ikke er hjemme... Da man kommer hjem er alt utsyret borte Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hei, Dette med å spille inn høyttalere er bare tull.. Poenget er å myke opp opphenget, og det går fortest med litt guffe (jeg snakker ikke om å spille livskiten ut av høyttalerne). Hørt flere som kjører høyttalerne på lavt nivå i flere dager.. "Flatt jern" i et par timer gjør minst like stor nytte.. Henning Da har ikke du særlig kompetanse ved en sånn uttalelse. Har selv flere års bakrunn i Hi-Fi butikk, der testing av høyttalere var en av hovedoppgavene. Misforstå meg rett, du har helt sikkert god peiling på dette med høytalere, men det at du har jobbet på en hi-fi-butikk er ikke noen granti for dette, er vel færre folk jeg har hørt mer tull fra en folk som jobber på hi-fi-butikker. Når det gjlder innspilling av høytalere, så har jeg egentlig ikke peiling, men konseptet virker logisk, de aller fleste mekaniske dler har godt av å "kjøres til" litt, for at alt skal passe perfekt, min intuitive følelse sier, moderat belastning og ikke maks guffe, da dette harmonerer med hvordan man kjører inn andre ting, men dette er som sagt kun spekulasjon, bedre å høre på folk som har peil, feks stigen1. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå