negerhenriksen Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei ! Har problemer med en PC... Med en gang jeg kobler til en USB hub, så fryser hele maskinen seg. Jeg har akkurat installert WinXP på den...den hadde win98 før, og da fungerte alt utmerket... Har koblet det til en annen maskin med WinXP, og da fungerer det greit... Hva kan problemet være? Hardware : Intel PIII 850 Via hovedkort....vet ikke hvilket... m/usb 1.0 128 mb ram Riva TnT 2... bla bla bla Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Du har veldig lite ram! 128mb skulle fungere fint, men jeg har selv erfart at ved så lite ram (brukes nå som server) , kan xp fryse.. Bare en liten teori... Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Vet det er lite ram....men bruker pc'n så utrolig mye minne på at jeg bare stapper inn en USB-hub ???? Det får jeg ikke til å stemme, men jeg kan prøve å stappe inn 128 mb til.... Andre forslag mottas med takk ! Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Flashet biosen og nå fungerer alt som det skal Takk til Andreas for god hjelp Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Var en PM da Hadde XP pes (hang) med et gammel VIA/MSI kort en gang, løste det og med BIOS oppdatering, ser bare ut til at historien gjentar seg. Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Xp krever jo 256 MB med ram så en oppgradering vill evært lurt!!!!! Lenke til kommentar
Selle Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg instalerte xp på en gammel IBM 500MHz 128MBram. Det fungerte glimrende helt til jeg satte inn et nettverkskort. Har både USB og PCI. Med usb klikker den ide jeg setter inn usb kabelen, med PCI plikker det ide jeg setter inn netverkskabelen... Får blåsjerm der det står noe om at probleme kan ha noe med ekstra maskinvare. Har også prøvd Linux (redhat 9) på denne maskinen uten hell. Nå kjører den 98 og alt virker helt perfekt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Selle: Hadde du installert sp1 til winxp? Hadde du siste versjonene av brikkesettets driverne? Hva med netverkkortet, det skal du normalt ikke dra ut mens pc'en er på(vet at det går ann, men skal vel ikke gjøre det) USB er laget for å slippe å restarte pc'en, ved nye enheter tilkobles. Men 128MB ram er i det minste laget til windows os'ene, windows funker bedre med mestmuligt med ramWin9x=512). Har testet dette selv. Husk lite internt minne, vil windows bruke harddisken som ram, den er jo mye tregere en ram'en er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå