OyvindN Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvordan skifter jeg farge på et felt ved museklikk i feltet? For eksempel, her skal STYLE endres til blå: <INPUT TYPE=text NAME=felt STYLE=background-color:red> Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Du kan bruke input:focus i CSS'en, men dette vil bare fungere i Opera/Mozilla, det er fullt mulig du må bruke javascript for å få det til å fungere i IE (for de som har dette aktivert), mulig det er andre teknikker, men det har jeg ikke anelse om akuratt nå. Eksempel: <style type="text/css"> <!-- input.tekstfelt { background-color: #efefef; } input.tekstfelt:focus { background-color: #ffffff; } --> </style> <input class="tekstfelt" type="text" name="felt"/> Med javascript, så kan du f.eks gjøre det slik: <input type="text" name="felt" onfocus="this.style.backgroundColor='red'" onblur="this.style.backgroundColor='green'"/> Eller slik: <style type="text/css"> <!-- input.blur { background-color: #efefef; } input.focus { background-color: white; } --> </style> <input class="blur" type="text" name="felt" onfocus="this.className='focus'" onblur="this.className='blur'"/> Endret 29. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Med fare for å bli slaktet så sier jeg bare at noe slikt vil være grusomt på en webside (dog en som vet hva han driver med kan kanskje få noe nyttig ut av det... ) Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 noe slikt vil være grusomt på en webside ... Ikke hvis fargene som det switches mellom er fornuftige og ikke skjærende. Jeg synes det er en glimrende ide, da jeg ser lett hvor jeg er på et skjema. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Se for eksempel hvordan det er brukt på Mozilla.org. Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ahh... Jeg som ikke leste spørsmålet godt nok Trodde det var snakk om å endre bakgrunnsfargen på hele siden, for det ville vært ekkelt Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis han hadde snakket om det, tror jeg at han hadde fått tilsnakk. Sånt gjør man bare ikke, for brukerenes skyld. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Med javascript, så kan du f.eks gjøre det slik: <input type="text" name="felt" onfocus="this.style.backgroundColor='red'" onblur="this.style.backgroundColor='green'"/> Svarte, jeg tenkte ikke på å prøve uten bindestrek da jeg prøvde å svare på det fra javascriptkategorien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå