Gå til innhold

Spm ang noen komponenter på hjemme-PC fra jobben..


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe hjemme-PC gjennom jobben, i og for seg en heftig maskin, men det er noen ting jeg lurer på.

 

Asus P4C800 Deluxe - Burde vel funke greit? Noen som har erfaring med overklokking?

 

SeaSonic Ss-400Ft 400W Super Low Noise - Erfaringer? Aldri hørt om det merket...

 

Kingston 512 MB PC3200 ECC - Det er to sånne brikker i oppsettet, gud vet hvorfor de har valgt ECC... Hvordan er disse på overklokking/generell ytelse?

 

Samsung 193T MM sølv 19" TFT - Noen erfaringer med denne? Følger ikke skjerm med på oppsettet, så her har jeg valget mellom denne, en 17" LCD og 17/19" CRT type veldig billig. Maskinen skal bl.a. brukes til spilling. Har aldri spilt med LCD, så jeg vet ikke hvor plaget jeg vil bli av ghosting. Nå er jeg ikke ihuga CS-fan, så jeg klarer meg vel med LCD ;)

Endret av RikkyRally
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet er greit nok, men har en kompis som har hatt litt problemer med det, men det virker jo som et helt supert kort =) Kan anbefale MSI neo2 eller Abit IS7-E..

Kjenner flere som har positive erfaringer med disse, spesielt sist nevnte :)

 

Har ikke hørt om PSU`en nei...

Sikkert helt grei den =) Kosta jo en del.. men da pleier det jo være skikkelig saker..

 

Enig med Kjetil ang. rammen.. Kjøp heller non-ECC

Kingston er jo helt greie på overklokking. Har selv 2x 256.

Har også twinmos twister og er noe mer fornøyd med klokkingen der, og de er en del rimeligere =)

Kingston HyperX er knallram =)

 

Skjermen er toppers. Fatter`n har 2 stykker ( bruker de på jobben tror jeg.. ) Superbra saker :mrgreen:

Endret av Star
Lenke til kommentar

Det kom kanskje ikke fram i posten min, men de delene som er satt opp kan jeg ikke forandre på. Det er en PC-pakke som jobben har satt opp, der kun enkelte deler kan byttes ut i andre bestemte deler. Maskinen er uten skjerm, så der har jeg som sagt et par å velge mellom, selv om det ikke er rare utvalget der heller.

 

Specs:

 

P4C 3.0

Asus P4C800 Deluxe

Thermaltake Xaser III V2000A sølv

1024 MB RAM

2 x WD Raptor 36,7 RAID

2 x WD SATA 250 GB

4 x Sharkoon Luminous SATA cable

Asus Radeon 9800XT VIVO

Plextor 52/24/52 CDRW

Plextor DVD-ROM

Logitech MX500 mus

Logitech Internet Navigator SE tastatur

Modem/ISDN

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest dinsides test av skjermen, og det ser jo forsåvidt bra ut. Jeg vet ikke om jeg skal ha ny skjerm (vet egentlig ikke om jeg skal ha ny PC engang), men jeg må vel det ettersom jeg regner med at det er mye enklere å selge den gamle PC'en komplett med skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...