endrebjo Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg har nettopp kjøpt en Sony D-NE1, men det er ikke så mye futt/kraft i utgangen som jeg håpet på, ihvertfall ikke nok når jeg bruker den som cd-spiller på fortsterkeren min (gammel Nikko NA-700II). Finnes det små forforsterkere eller liknende som jeg kan sette mellom disc-man og forsterker, muligens hodetelefoner (Koss Porta-Pro)?? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Finnes det små forforsterkere eller liknende som jeg kan sette mellom disc-man og forsterker, muligens hodetelefoner (Koss Porta-Pro)?? Kjøp deg en billig stasjonær CD-spiller. Disse koster bare et par hundrelapper. Eller kjøp noe brukt. En dickman er ikke laget for å spille i et stereoanlegg. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 En dickman er ikke laget for å spille i et stereoanlegg. Dickman? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Skirveleif kanskje... Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Skirveleif kanskje... skjønte det......var bare en god skriveleif kanskje..... ler med deg, ikke av deg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 En dickman er ikke laget for å spille i et stereoanlegg. Dickman? Kjøp en billig forsterker eller noe ja.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 finnes det noen små filterliknende ting på biltema o.l som forsterker signalet?? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei. Bruker du line-out utgangen? Har en Sony med ørepropp-utgang (hodetelefon) og linjeutgang, blir ikke mye futt om du kopler stereoanlegget til ørepropp-utgangen. Grunnen er at øreproppene er lav impedans - 18ohm og skal ha lav spenning men høy strøm ( her snakker vi om milliampere ) mens linjeinngangen på stereoanlegget er høyimpedans og skal ha større spenning men liten strøm. Good Luck Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Det er ingen line-out , så jeg må bruke høre-propp-utgangen (ofte gjennom fjernkontrollen). Litt kjipt egentlig når jeg har brukt ca. 2000 på den Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hva med å teste en inngang for platespiller? Den forsterker jo signalet mye mer enn en vanlig inngang. Bare husk og test med lite volum ut fra discmanen. Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Det er ingen line-out , så jeg må bruke høre-propp-utgangen (ofte gjennom fjernkontrollen). Litt kjipt egentlig når jeg har brukt ca. 2000 på den Hei. Let litt i menyene på spilleren. På min Sony MiniDisc MZ-N910 må jeg gå inn på "Useful - Audio Out - Line Out" for å få det til å virke. ( Må kople ut fjernkontrollen for å fine valget i menyen!) Det står i spesifikasjonene på spilleren din at den har line out. Ellers så kan du ikke benytte platespiller inngangen som noen foreslo uten at du settere inn et "anti-RIAA-filter". Dette består av kun passive komponenter og er lett å lage. Grunnen til at du trenger dette er at ved "skjæring" av en LP må bassignalet dempes og diskant heves for å få "plass til" signalet samt få et brukbart signal støy forhold. Ved avspilling må så diskenten svekkes og bass heves for å få tilbake "riktig" lyd. Ved avspilling fra linjeutgang vil du ende opp med for mye bass/for lite diskant og sikkert også forvrengning da inngangstrinnet på platespillerinngangen sikkert vil bli overstyrt. Skjema for "omvendt - riaa-filter" finner du her: http://www.epanorama.net/circuits/phono.html Good Luck. Edit -Skrivefeil. Endret 29. januar 2004 av ragstian Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 En liten forsterker er slettes ike umulig å få tak i... HeadSave Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hva med å teste en inngang for platespiller? Den forsterker jo signalet mye mer enn en vanlig inngang. Bare husk og test med lite volum ut fra discmanen. Fordi en platespillerforsteker (Riaa) hever bassen og demper diskanten, og det vil man jo ikke. Lenke til kommentar
Joi Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Til bærbart bruk anbefaler jeg at du kjøper deg en liten hodetelefonforsterker. Sjekk www.head-fi.org (Amp forum) for anbefalinger. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Aha!! Jeg prøvde å plugge den in utgangen der det står: "Line Out (Optical)". Hvorfor står det "optical" når den kan brukes med 3,5mm mini-jack, betyr ikke "optical", optisk??? Tror dere den fungere med optiske kabler også (jeg har ingen tilgjengelige)??? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Denne porten er både optisk og elektrisk line-out. Har samme funksjonen selv på både laptop og en Sony minidisc. a. Lenke til kommentar
lillo Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Det er ingen line-out , så jeg må bruke høre-propp-utgangen (ofte gjennom fjernkontrollen). Litt kjipt egentlig når jeg har brukt ca. 2000 på den Min gamle discman kostet 400 kroner og hadde line-ut Den er dau nå da. På tide Endret 1. februar 2004 av lillo Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Det er ingen line-out , så jeg må bruke høre-propp-utgangen (ofte gjennom fjernkontrollen). Har den ikke line out? Aha!! Jeg prøvde å plugge den in utgangen der det står: "Line Out (Optical)". Har den line out i dag da? Hvorfor leser du ikke bruksanvisningen? Du vet, den lille boka som følger med spilleren. Der står det om slike ting.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Det er veldig lett å bli fovirret når det står "Line out (optical)" og ikke noe annet!! I s å fall for meg (sikkert ikke verdens glupeste person akkurat da, men allikevel)! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå