Gå til innhold

tips om digitalkamera

Anbefalte innlegg

hei.

jeg lurte på om det er noen som har noen tips til hva slags digital kamera jeg kan kjøpe. grensen for hva jeg er villig til å betale er ca 5000,-

jeg har kikket litt rundt på siden, men jeg er ikke sikker på hvilket kamera jeg vil ha. faren min syns jeg skal kjøpe nikon coolpix 3700, men jeg har ikke så veldig lyst på det. jeg har ikke behov for at kameraet er så lite, men d bør heller ikke være for stort.

jeg har vel tenkt til å fotografere natur og lignende, ikke så mye mennesker. så d må tåle litt medfart, så helst ikke no plast kamera.

håper på gode tips :yes:

Endret av collector
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nylig kjøpt meg Canon Powershot A80 og er stofornøyd. Det er ikke for svært men har likevel masse manuelle innstillinger så man kan eksperimentere litt og har fått veldig bra bilder til nå.Automatisk gir glimrende bilder det og, for mitt bruk ihvertfall. Det har sine mangler som mange andre kamera, men det verdt å ta en kikk på.....

Lenke til kommentar

Jeg kan også anbefale Powershot A80. Har tatt over 1000bilder med mitt, i hovedsak natur,macro og portrett, og jeg er kjempefornøyd med bildekvaliteten.

Bilder tatt mot sola gir endel linsereflekser eller stjernefasong av sola, men

dette kan nedtones noe ved å endre kompensering manuelt.

Kameraet er nok ikke det mest solide, men det er jo heller ikke meningen at

noe kamera skal slenges eller kastes rundt.

Zoom knappen glir ikke like lett som man kunne ønske, det samme gjelder

knappen for bytte til bildevisning.

Du har et hav av manuelle innstillinger, og vridbar lcdskjerm som alle kameraer

burde vært utstyrt med.(Kongeløsning)

Innendørs så kan blitzen lage litt flate bilder da den er skikkelig hard, den kan dog justeres i enkelte modus.

Pris og utstyrsnivå tatt i betraktning så er det vanskelig å gjøre et bedre kjøp en A80. Minnekort på 256mb er et minimum hvis du skal ta endel bilder, med 256mb så har du plass til ca.125bilder i høyeste kvalitet. 2 sett oppladbare batterier bør også være på plass, sammen med ei veske med plass til dette. Du havnet tett under 5000kr for hele pakka, hvis du handler på riktig sted.

Utifra de erfaringer jeg har så kan jeg anbefale A80 på det sterkeste.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Ta en titt på Olympus C-750, hvis du liker zoom og tar mest bilder utendørs. 10x zoom og meget bra makro. Prisen er vel 4000, så du får råd til ekstra minnekort og bæreveske til den prisen. Jeg anbefaler LoweproAW30, ikke kjøp Olympus sin originalveske, for den er for liten..

Les mer her:

http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?product_id=2715

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler Ixus 400...

Tåler en støyt og tar bra bilder

Har hørt at de ikke tåler for mye støyt jeg. Men er enig med at det er et godt kamera. Kjenner flere som har det. Det sies at det går lett i stykker, men det kan hende de har fikset på dette??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...