collector Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) hei. jeg lurte på om det er noen som har noen tips til hva slags digital kamera jeg kan kjøpe. grensen for hva jeg er villig til å betale er ca 5000,- jeg har kikket litt rundt på siden, men jeg er ikke sikker på hvilket kamera jeg vil ha. faren min syns jeg skal kjøpe nikon coolpix 3700, men jeg har ikke så veldig lyst på det. jeg har ikke behov for at kameraet er så lite, men d bør heller ikke være for stort. jeg har vel tenkt til å fotografere natur og lignende, ikke så mye mennesker. så d må tåle litt medfart, så helst ikke no plast kamera. håper på gode tips Endret 30. januar 2004 av collector Lenke til kommentar
raysv Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ta en titt på Sony Cybershoot P10. På den andre siden, du sier ingen ting om hva du har tenkt til å bruke det, hva trenger du? hehe Lenke til kommentar
F828 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Sleng på et par tusen eller tre og kjøp 828 fra Sony. Dundre mæ døtte - for et kamera i DIGITAL-klassen (Ikke speil) Lenke til kommentar
Stacker Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har nylig kjøpt meg Canon Powershot A80 og er stofornøyd. Det er ikke for svært men har likevel masse manuelle innstillinger så man kan eksperimentere litt og har fått veldig bra bilder til nå.Automatisk gir glimrende bilder det og, for mitt bruk ihvertfall. Det har sine mangler som mange andre kamera, men det verdt å ta en kikk på..... Lenke til kommentar
-ELK- Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg anbefaler Ixus 400... Tåler en støyt og tar bra bilder Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Jeg kan også anbefale Powershot A80. Har tatt over 1000bilder med mitt, i hovedsak natur,macro og portrett, og jeg er kjempefornøyd med bildekvaliteten. Bilder tatt mot sola gir endel linsereflekser eller stjernefasong av sola, men dette kan nedtones noe ved å endre kompensering manuelt. Kameraet er nok ikke det mest solide, men det er jo heller ikke meningen at noe kamera skal slenges eller kastes rundt. Zoom knappen glir ikke like lett som man kunne ønske, det samme gjelder knappen for bytte til bildevisning. Du har et hav av manuelle innstillinger, og vridbar lcdskjerm som alle kameraer burde vært utstyrt med.(Kongeløsning) Innendørs så kan blitzen lage litt flate bilder da den er skikkelig hard, den kan dog justeres i enkelte modus. Pris og utstyrsnivå tatt i betraktning så er det vanskelig å gjøre et bedre kjøp en A80. Minnekort på 256mb er et minimum hvis du skal ta endel bilder, med 256mb så har du plass til ca.125bilder i høyeste kvalitet. 2 sett oppladbare batterier bør også være på plass, sammen med ei veske med plass til dette. Du havnet tett under 5000kr for hele pakka, hvis du handler på riktig sted. Utifra de erfaringer jeg har så kan jeg anbefale A80 på det sterkeste. Endret 3. februar 2004 av vidarkri Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Ta en titt på Olympus C-750, hvis du liker zoom og tar mest bilder utendørs. 10x zoom og meget bra makro. Prisen er vel 4000, så du får råd til ekstra minnekort og bæreveske til den prisen. Jeg anbefaler LoweproAW30, ikke kjøp Olympus sin originalveske, for den er for liten.. Les mer her: http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?product_id=2715 Endret 3. februar 2004 av anderfo Lenke til kommentar
collector Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 tusen takk for alle svar. valget falt til slutt på Nikon Coolpix 3700 da jeg fikk en ganske bra tilbudspakke på dette. så nå er det bare å ta masse bilder Lenke til kommentar
_Baard_ Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg anbefaler Ixus 400...Tåler en støyt og tar bra bilder Har hørt at de ikke tåler for mye støyt jeg. Men er enig med at det er et godt kamera. Kjenner flere som har det. Det sies at det går lett i stykker, men det kan hende de har fikset på dette?? Lenke til kommentar
-ELK- Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 En venn av meg mistet Ixusen sin fra ca. en meter og ned i asfalten. Fikk ikke en ripe. Men det kan jo så klart være flaks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå