Döden Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ny pc på fredag. Etter lang tenking (og mange tips) har jeg kommet fra til dette : Komponent Hovedkort MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 | 1269 Komplett CPU AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz BOXED| 2050 Komplett RAM Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM | 2300 Komplett Grafikkort PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR| 2095 Komplett Harddisk Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM| 895 Komplett kabinett Chieftec Dragon Aluminium Tower Sølv | 1137 Komplett Annet 3Com OfficeConnect CableDSL Gateway| 586 Komplett DVD/CD -ROM LG DVD-spiller IDE 16x/48x | 359 Komplett Operativ system Microsoft Windows XP | 569 Komplett Frakt |150 Komplett Pris : 11410 Har en liten 15" skjerm som får duge et par. månder! Noe som ikke passer ? Kommentarer ? Hørt at noen som har bestillt fra komplett har måttet betale noe ekstra ? Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ser veldig bra ut det der. Men jeg ville ha byttet til en 3200. Du får en av disse i til 2295 på www.hwb.no og det er boxed versjonen. Skal selv ha dette. Kanskje byttet til seagate barracuda 160 gb sata? Liker denne bedre men det er jo opptil deg det da. Ser glimrene ut men hva med Psu? Den dyreste enermaxen med 431 w på komplett har jeg kjøpt og sitter faktisk og titter ut av vinduet mitt etter den nå Lenke til kommentar
Deathknight Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Det ser ut som en fin pc det der ! Ser glimrene ut men hva med Psu? Tror det er med en psu på 360 watt på det kabinettet... Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Fikk pakken fra komplett istad. Har sjekket og Msi hk er jeg mye mer fornøyd med en Abit sitt. Hele oppsettet og instaleringen gikk veldig greit PowerColor kortet var også nyeste rev som er identisk med Shappire sitt kort når det gjelder vifte og Skjermkort. Cpu en er det eneste jeg mangler pga angreretten så vil jeg vente å se om jeg får tilbake pengene før jeg går til innkjøp av en ny. Suverent oppsett du har der. Har ikke fått prøvd mitt enda men det funker sikkert fett Lenke til kommentar
Döden Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Det ser ut som en fin pc det der ! Ser glimrene ut men hva med Psu? Tror det er med en psu på 360 watt på det kabinettet... Det stemmer med 360 W PSU. Vet ikke helt om kvaliteten og lyden enda da men ? Kjører IDE fordi jeg harr litt lite penger i lommeboka. SATA mye dyrere eller ? Derfor tror jeg også at jeg dropper 3200+ prosessoren siden ekstra pris + frakt. (pluss at jeg har også hørt det er lite forskjell i ytelsen.) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 SATA mye dyrere eller ? Nei det er ikke mye dyrere, ca 150kr opp. Kjører IDE fordi jeg har litt lite penger i lommeboka Det er ikke noe forskjell på ytelsen mellom P-ata og S-ata. Men eg ville selvsakt valgt serial ata, det er fremtiden. Og så kan du bruke dvd/cd/ på P-ata på begge kanalene, det er også en fordel. Derfor tror jeg også at jeg dropper 3200+ prosessoren siden ekstra pris Meget lurt, du merker ikke noe forskjell. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) SATA mye dyrere eller ? Nei det er ikke mye dyrere, ca 150kr opp. Kjører IDE fordi jeg har litt lite penger i lommeboka Det er ikke noe forskjell på ytelsen mellom P-ata og S-ata. Men eg ville selvsakt valgt serial ata, det er fremtiden. Og så kan du bruke dvd/cd/ på P-ata på begge kanalene, det er også en fordel. Derfor tror jeg også at jeg dropper 3200+ prosessoren siden ekstra pris Meget lurt, du merker ikke noe forskjell. Ok. Fint å få litt bekreftelser fra forskjellige personer. Men er det så stor forskjell på hastigheten til S-ATA og IDE ? Vil jeg merke noe ? (fett navn foresten; Kjetil ) Edit: PowerColor kortet er utsolgt og kommer ikke inn før 09.02 Hva skal jeg gjøre ? Hvis jeg bestiller det nå vil jeg da få det som ukens tilbud i og med at det er på ukens tilbud når jeg bestiller det ? Endret 30. januar 2004 av stryder Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 SATA mye dyrere eller ? Nei det er ikke mye dyrere, ca 150kr opp. Kjører IDE fordi jeg har litt lite penger i lommeboka Det er ikke noe forskjell på ytelsen mellom P-ata og S-ata. Men eg ville selvsakt valgt serial ata, det er fremtiden. Og så kan du bruke dvd/cd/ på P-ata på begge kanalene, det er også en fordel. Derfor tror jeg også at jeg dropper 3200+ prosessoren siden ekstra pris Meget lurt, du merker ikke noe forskjell. Ok. Fint å få litt bekreftelser fra forskjellige personer. Men er det så stor forskjell på hastigheten til S-ATA og IDE ? Vil jeg merke noe ? (fett navn foresten; Kjetil ) Edit: PowerColor kortet er utsolgt og kommer ikke inn før 09.02 Hva skal jeg gjøre ? Hvis jeg bestiller det nå vil jeg da få det som ukens tilbud i og med at det er på ukens tilbud når jeg bestiller det ? Jaja du får den til den prisen. men kanskje litt lang tid å vente Jeg var ihvertfall utolmodig når jeg ventet på min Lenke til kommentar
Döden Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Argh. Da jeg omsider skulle bestille fra komplett var både PowerColor kortet og Saphire kortene til en "billig" '2000-lapp' utsolgt. Så jeg har foreløpig lagt prosjektet på is. Selv om jeg er vannvittig lysten på ny PC! Lenke til kommentar
Filla Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 -Hvis man har det travelt, så kan GF 5900 XT være et greit kompromiss ift. 9800 PRO. Jeg endte opp med dette skjermkortet (da Komplett gikk tom for ukens tilbud kortet). -Ytelsesmessig skal dette kortet ligge mellom 9600 XT og 9800 PRO. Kjøpte mitt gjennom psdata for ca. 1900,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå