Gå til innhold

Intel(R) Chipset Software Installation Utility

Anbefalte innlegg

Prøver å installere drivere til hovedkortet mitt f.eks AGP support, men halveis under installeringen av Intel® Chipset Software Installation Utility så klikker det.

Får opp en melding der det står:

"Either Sourcepath or WinDir values in HKLMSOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionSetup key does not have a drive letter. Registry is corrupt!"

hva gjør jeg? jeg leste gjennom troubleshottingen til installasjonen, men ingen ting som kunne løse dette.

ps: jeg kjørte setup.exe fila.(interactive mode)

Trenger virkelig hjelp!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du prøver å legge inn fra en CD eller en annen sikker kilde (som garantert ikke er korrupt) er det mest sannsynlig korrupsjon i installasjonen din.

Gå til command prompt (skriv "CMD" i run), og skriv "chkdsk /f", så velger du at den skal scanne etter neste reboot.

Stadig trøbbel så kan du prøve å laste ned application accelerator (den er bedre enn driver'n du driver med likevel) fra Intel.com

Lenke til kommentar

On 2002-03-13 21:11, Dollar skrev:

Hvis du prøver å legge inn fra en CD eller en annen sikker kilde (som garantert ikke er korrupt) er det mest sannsynlig korrupsjon i installasjonen din.

Gå til command prompt (skriv "CMD" i run), og skriv "chkdsk /f", så velger du at den skal scanne etter neste reboot.

Stadig trøbbel så kan du prøve å laste ned application accelerator (den er bedre enn driver'n du driver med likevel) fra Intel.com

--------------------------------------------------

godt tips, men trenger Intel® Chipset Software Installation Utility for å installere application accelrator...

Lenke til kommentar

Hvis du leste stykket du svarte på just, så sto det at jeg trenger Intel® Chipset Software Installation Utility for å installere application accelrator...

Og ja, det er vers. 2.0

takk for tipset..:smile:, men...

(mulig jeg har misforstått...)

Lenke til kommentar

Jeg kjører ustabile win98se...

installation Utility er allerede en del av winxp så det er nok derfor du "aldri la det inn":-)

Ellers takk for svar.

(Har bestilt 50 90.min cdr fra itbutikken.dk så jeg skal ta å formatere disken og prøve å legge inn 2000 igjen.)

ps: Har ennå ikke fått cdène.. gått en måned snart..)

Lenke til kommentar

Hei jeg har Win98Se og jeg trenger ikke å legge inn Software installation Utillity for å bruke IAA.Dumt spørmål kanskje har du lagt inn Intel Inf driveren?Eller er SIU det samme som Inf driveren?

Fatso

Lenke til kommentar

Nokså sikker på at jeg har vært borti den driveren ja..

er no spiller pine galt med hovedkortet.. tenker jeg prøver en flash snart, selv om jeg er litt redd for å gjøre det.. i tilfelle det gjøres feil..

men, begynner å bli lei nå...

avogtil tar det 2-3 sekunder for å åpne ei mappe i windows.. (da har pc`n vært på en liten stund dah, men..)

Lenke til kommentar

Intel INF og SIU er det samme.Har du installert Inf driveren som fulgte med hovedkortet ditt så trenger du vel ikke gjøre noe annert.

Gjør det som står under for å finne ut om du har inf driveren innstallert.(Jeg fant min PCI bus under ACPI Bios)

For Windows 95, Windows 98, Windows 98 Second Edition (SE), and Windows Me:

Click the Start button -> click Settings -> click Control Panel -> double-click the System applet -> select the Device Manager tab -> Select 'View devices by connection.' -> expand the 'Plug and Play BIOS' listing -> expand the 'PCI bus' listing.

Vist ikke du ser dette Under PCI bus listing,installer inf driveren.

Intel® 82850 Processor to I/O Controller - 2530

Intel® 82850/82860 Processor to AGP Controller - 2532

Lenke til kommentar

Prøvde å installere rett fra setup.exe fila, uten noen -b eller -p osv..

Kommer til 50% ferdig installert så dukker dette opp:

-Either Sourcepath or Windir values in HKLMSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionsetup key does not have a drive letter.

Registry is corrupt!

Gikk tilbake 3uker i registeret, men dette hjalp ikke i det hele tatt.

Hva skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...