akilles Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg har en Dell Inspiron 4150 med 30gb hd, men har fått behov for større lagringskapasitet. Har derfor tenkt å kjøpe en ekstern harddisk (sannsynligvis Maxtor OneTouch). Dell-maskinen min har imidlertid kun én usb1.1-tilkobling, og jeg har derfor tenkt å kjøpe et PCMCIA-kort med firewire- eller usb2-grensesnitt. * Noen som har erfaring med en slik løsning? Problemer/ulemper? * Bør jeg velge firewire eller usb2? (Har lest at ytelsen i praksis er best for firewire, selv om usb2 teoretisk sett skal være bedre) * Noen anbefalinger i valg av PCMCIA-kort? Bør ikke være for dyrt. * Er firewire/usb2 gjennom PCMCIA-bussen like rask som en vanlig firewire-/usb2-tilkobling, eller skaper denne bussen forsinkelser? Takker for alle tips/tilbakemeldinger Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Tror ikke bussen setter noen begrensninger for hastigheten på PCMCIA kort når det gjelder firewire, eller USB2. Det finnes kombinerte firewire/USB2 kort, kanskje det kunne vært en bedre løsning. Psdata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå