Gå til innhold

Var det Spyware?

Anbefalte innlegg

La merke til at når skjermbeskytteren startet, begynte maskinen å jobbe konstant mot harddisk. Der ble den stående og summe, helt til jeg var bortpå musa igjen. Så lastet jeg ned og installerte Ad-Aware. Etter at jeg kjørte en fullstendig systemsjekk, fant programmet ca 40 cookies som det mente ikke var bra. Jeg slettet disse, og etterpå er det ikke snakk om at PCen jobber noe mere mot disk når skjermbeskytteren starter. Kan jeg ha hatt liggende noe spyware / dritt på PCen? Noe annet som kan ha gjort dette, evt. noe Windows selv har stått for og som ogentlig skulle vært sånn? Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kakene var sikkert bare såkalte "Tracing cookies" som samler info om deg, så det var nok ikke det som var galt.

Har du en krevende skjermbeskytter på en gammel pc? En 3d-sak muligens? Du kan prøve å bytte til "Tom", den helt svarte skjermbeskytteren, for å se om problemet fortsetter.

Lenke til kommentar

Var nok slike "Tracing cookies" jeg slettet, ja. Det var ikke skjermbeskytteren som var problemet, da problemet faktisk forsvant da jeg slettet disse kakene. Men hvorfor driver de å samler informasjon, egentlig? Hva skal det være gort for?

Lenke til kommentar
Men hvorfor driver de å samler informasjon, egentlig? Hva skal det være gort for?

Jo, så samler du informasjon om surfevanenene dine og hva du intreserer deg for. Selger informasjonen videre til selskaper som bruker dette til å lage pop-uper som frister folk. Ca. slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...