Suppelars2k Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 bakemesterharepus, du har en del perspektivfeil der... bør vel holde deg til noe alà pixelstreet (45grader) eller "isometrisk" 45-graders.. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 hmm.. skjønte ikke helt den HalTan.. iallefall her ligger JPG fil! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 hmm.. skjønte ikke helt den HalTan..iallefall her ligger JPG fil! Tror det er best om du holder deg til gif eller png. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Anyways, Photoshop, eventuellt The GIMP (gratis) funker. Takk HalTan, endelig en som har fått det med seg og når dere da spør dere selv: "hvorfor pokker driver den derre Dino_-fyen å maser om den der jaevla GIMPen hele tia?" så er svaret veldig enkelt: Dersom du skal starte din kunnskaps-innhøstning fra et absolutt eller bortimot scratch, så er det absolutt en idè å lære seg, og kansje tilogmed bli dyktig, på et verktøy som man har LOV til å bruke, framfor et som man IKKE har betalt lisens for, og derfor IKKe har lov til å benytte seg av, da kan man nemlig i fremtiden lage feite hjemmesider samtidig som man ler av dem som betaler i bøtter og spann for noe som du har ervervet deg gratis, OG lovlig. Hvorfor ikke bare gjøre som mange andre å hente ned PS via Kaaza e.l.? Vel, det er jo en mulighet, og - den dagen noen tar en ripoff på din piratphotoshop-mekkede side, tror du at noen burde synes synd på deg da? The GIMP følger med LINUX (stort sett) men er også å finne: HER! dersom du trenger en versjon for Windows. Notepad er vel ikke akkurat det letteste å få oversikt over koden i, så her er et par alternativer:' HTML-Kit MPS PHPDesigner selv bruker jeg (when in windoze) JEDI Editor, men som mange andre er sansynligheten stor for at du ikke kommer til å like den jeg liker den pga massiv støtte for språk/filtyper når det kommer til syntaxfremhevinga. Annet: Coffecup software byr på noen fine gratise ting, blant annet et imageslicer, sånn at du lettere får delt opp bildene prosjektene du mekker i GIMP til å passe i hjemmesiden. Dette søket på Google inneholder et lite knippe tutorials i bruk av The Gimp, mye å lære. Og så til sist, nei jeg er ikke en dyktig webdesigner, og det er derfor jeg ikke fyller postene her med feitaboggie-design àla kongene PC Tjoc, Mikka the man, Dunestar plus many more, I`m still learning and have nuthin to sjåw. Etisk overbevisande helsing. A.J. Endret 29. januar 2004 av Dino_ Lenke til kommentar
diversity Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Dino_: takker og bukker! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvorvidt man skal bruke GIMP eller Photoshop... "Sounds like a... moral... dilemma" Lenke til kommentar
diversity Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 men hvordan lager man streker (rette linjer) i GIMP? *fortvilet* Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) men hvordan lager man streker (rette linjer) i GIMP? *fortvilet* Easypeasy , rectangular select tool, select ønsket linje, tykk tynn u name it.. then: bucket-fill, skal stripa være på skrå? transform-tool (på det fremdeles merkede element) then: rotate. Jo, jeg vet , det virker tungvindt, men etter at jeg har drevet på en stund så har jeg faktisk begynt å like det Endret 29. januar 2004 av Dino_ Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 I PhotoShop holder du bare nede Shift mens du lager linjer, da blir det bent (beint) og pent.. Harke noe erfaring med GIMP, PS funker fett, og ser ikke noe som helst poeng med å legge inn enda flere programmer på maskina mi. Det samma gjelder browsere, men det er en annen diskusjon . Den dagen noen ripper arbeidet mitt, da blir det telepati med dårlige tanker så får vi se hvordan det går med vedkommende. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 I PhotoShop holder du bare nede Shift mens du lager linjer, da blir det bent (beint) og pent.. [bittelitenflauskriftmodus] Har gimpet en, la oss si, en god stund nå... og dette superelementære er seffers også likedan i GIMP... [/bittelitenflauskriftmodus] MANUAL for The GIMP. /me is away ** reading manual.. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 de mennenskene dere lager da? er det folk dere har funnet på selv eller? (alle ser ganske like ut i form etc) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 de mennenskene dere lager da? er det folk dere har funnet på selv eller? (alle ser ganske like ut i form etc) Vet iallefall at HalTan og cfenzo har laget dem selv. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 jeg har bare laga han i grønn jakke skjøl.. han i gul jakke fant jeg et sted.. bruker den som modell når jeg skal lage mine.. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 jeg har bare laga han i grønn jakke skjøl.. han i gul jakke fant jeg et sted.. bruker den som modell når jeg skal lage mine.. hvor finner man slike ting? har søkt på google.. fant en god del saker.. noen som har noen bra sider? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 >>link<< der finner du vel en side med linker til div, tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå