Gå til innhold

pixel-art etc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anyways, Photoshop, eventuellt The GIMP (gratis) funker.

Takk HalTan, endelig en som har fått det med seg :green:

og når dere da spør dere selv: "hvorfor pokker driver den derre Dino_-fyen å maser om den der jaevla GIMPen hele tia?"

så er svaret veldig enkelt:

Dersom du skal starte din kunnskaps-innhøstning fra et absolutt eller bortimot scratch, så er det absolutt en idè å lære seg, og kansje tilogmed bli dyktig, på et verktøy som man har LOV til å bruke, framfor et som man IKKE har betalt lisens for, og derfor IKKe har lov til å benytte seg av, da kan man nemlig i fremtiden lage feite hjemmesider samtidig som man ler av dem som betaler i bøtter og spann for noe som du har ervervet deg gratis, OG lovlig. ;)

Hvorfor ikke bare gjøre som mange andre å hente ned PS via Kaaza e.l.?

Vel, det er jo en mulighet, og - den dagen noen tar en ripoff på din piratphotoshop-mekkede side, tror du at noen burde synes synd på deg da? :cry:

The GIMP følger med LINUX (stort sett) men er også å finne:

HER! dersom du trenger en versjon for Windows.

Notepad er vel ikke akkurat det letteste å få oversikt over koden i, så her er et par alternativer:'

HTML-Kit

MPS PHPDesigner

selv bruker jeg (when in windoze) JEDI Editor, men som mange andre er sansynligheten stor for at du ikke kommer til å like den :p jeg liker den pga massiv støtte for språk/filtyper når det kommer til syntaxfremhevinga.

Annet:

Coffecup software byr på noen fine gratise ting, blant annet et imageslicer, sånn at du lettere får delt opp bildene prosjektene du mekker i GIMP til å passe i hjemmesiden. :cool:

Dette søket på Google inneholder et lite knippe tutorials i bruk av The Gimp, mye å lære. :thumbup:

Og så til sist, nei jeg er ikke en dyktig webdesigner, og det er derfor jeg ikke fyller postene her med feitaboggie-design àla kongene PC Tjoc, Mikka the man, Dunestar plus many more, I`m still learning and have nuthin to sjåw.

Etisk overbevisande helsing.

A.J.

Endret av Dino_
Lenke til kommentar
men hvordan lager man streker (rette linjer) i GIMP? *fortvilet*

Easypeasy , rectangular select tool, select ønsket linje, tykk tynn u name it.. then: bucket-fill, skal stripa være på skrå? transform-tool (på det fremdeles merkede element) then: rotate.

Jo, jeg vet , det virker tungvindt, men etter at jeg har drevet på en stund så har jeg faktisk begynt å like det :green:

Endret av Dino_
Lenke til kommentar

I PhotoShop holder du bare nede Shift mens du lager linjer, da blir det bent (beint) og pent.. :thumbup:

Harke noe erfaring med GIMP, PS funker fett, og ser ikke noe som helst poeng med å legge inn enda flere programmer på maskina mi. Det samma gjelder browsere, men det er en annen diskusjon ;).

Den dagen noen ripper arbeidet mitt, da blir det telepati med dårlige tanker så får vi se hvordan det går med vedkommende. :angry:

Lenke til kommentar
I PhotoShop holder du bare nede Shift mens du lager linjer, da blir det bent (beint) og pent.. :thumbup:

:blush: [bittelitenflauskriftmodus]

Har gimpet en, la oss si, en god stund nå... og dette superelementære er seffers også likedan i GIMP...

[/bittelitenflauskriftmodus]

MANUAL for The GIMP.

/me is away ** reading manual..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...