Gå til innhold

Opera

Anbefalte innlegg

Topic sier vel egentlig det meste. Men jeg lurer altså på hvordan man bytter vindu i opera med en tast eller to på tastaturet. Det har egentlig plaget meg lenge.

Og mens jeg allerede har laga en post, er det mulig å sette lyden i mplayer til 0 ved en komando? eller må du gjøre det i mplayer? Hvis det ikke går med mplayer går det med xmms? Hvis ikke, hva er den beste måten å sette volum på null-0-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tidligere versjoner av opera så var det default med Crtl-(høyre/venstrepil) for å bytte til neste/forrige vindu. De forandret desverre dette, men det er enkelt å forandre det til hva man vil. Hos meg (debian installasjon) ligger opera /usr/share/opera. gå til ini katalogen og editer standard_keyboard.ini fila.

den har mappet alle shortcutene og her kan man gå skikkelig loco hvis man ønsker det.

For å skru av lyden/mute den i linux må du prate med volumkontrolleren. selv bruker jeg setmixer (apt-get install setmixer) for å sette ned/opp/mute lyden med et par shortcuter.

$ setmixer pcm 0 muter iallefall lyden hos meg. noe annet du kan gjøre er å:

$xmms -t som vil pause/starte xmms.

så er det bare å mappe disse kommandoene med WMen din til de respektive knappene.

Lenke til kommentar
I tidligere versjoner av opera så var det default med Crtl-(høyre/venstrepil) for å bytte til neste/forrige vindu. De forandret desverre dette,

Ja... (sukk) Takk for tipset :) Sjølv har eg tilpassa ~/.opera/search.ini ganske kraftig, slik at søkjefeltet (Shift-F8) blir mykje nyttigare enn før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...