JuZt3r Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Topic sier vel egentlig det meste. Men jeg lurer altså på hvordan man bytter vindu i opera med en tast eller to på tastaturet. Det har egentlig plaget meg lenge. Og mens jeg allerede har laga en post, er det mulig å sette lyden i mplayer til 0 ved en komando? eller må du gjøre det i mplayer? Hvis det ikke går med mplayer går det med xmms? Hvis ikke, hva er den beste måten å sette volum på null-0- Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 ctrl + tab kanskje. Det fungerer i windows iallefall. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Du har rett, fungerer i windows.. Funker det i linux blir jeg en glad ting. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hmmm.. Falt det deg inn å prøve det først? btw. ja det fungerer i linux også.. er vel ingen grunn til at det ikke skulle gjøre det? Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Her er noen av de som virker i windows. Vet ikke om de funker i linux, men du kan jo alltids prøve.. 2 Ctrl + Tab Alt + Page Down Ctrl + F6 høyreklikk + musehjul Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 1 og 2, så sant ikkje fokus ligg i eit tekstfelt. Lenke til kommentar
alive Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 I tidligere versjoner av opera så var det default med Crtl-(høyre/venstrepil) for å bytte til neste/forrige vindu. De forandret desverre dette, men det er enkelt å forandre det til hva man vil. Hos meg (debian installasjon) ligger opera /usr/share/opera. gå til ini katalogen og editer standard_keyboard.ini fila. den har mappet alle shortcutene og her kan man gå skikkelig loco hvis man ønsker det. For å skru av lyden/mute den i linux må du prate med volumkontrolleren. selv bruker jeg setmixer (apt-get install setmixer) for å sette ned/opp/mute lyden med et par shortcuter. $ setmixer pcm 0 muter iallefall lyden hos meg. noe annet du kan gjøre er å: $xmms -t som vil pause/starte xmms. så er det bare å mappe disse kommandoene med WMen din til de respektive knappene. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Om du bruker amixer kan du mute med amixer set Master 0 eller amixer set Master mute/unmute Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 I tidligere versjoner av opera så var det default med Crtl-(høyre/venstrepil) for å bytte til neste/forrige vindu. De forandret desverre dette, Ja... (sukk) Takk for tipset Sjølv har eg tilpassa ~/.opera/search.ini ganske kraftig, slik at søkjefeltet (Shift-F8) blir mykje nyttigare enn før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå