ProXymus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Holder på med et script som skal ha flere sider... på hver side skal den vise 4 bilder... hvis f.eks $_GET['page'] = 1 viser den de 4 første altså LIMIT 0, 4 i mysql databasen. Da skal altså $_GET['page'] = 2 være LIMIT 4, 8 osv. Hvordan kan jeg få scriptet til å gjøre dette ? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Der kan du f.eks. sette variabelen $til = ($_GET['page'] * 4) Hvis page er 1 så blir $til 4 hvis page er 2 så blir $til 8 osv. Få for å finne: $fra = $til - 4; Da kan du sette verdiene inn i query'en din: ... LIMIT $fra, $til... NB: bruk allrid mysql_escape_string() på verdier brukeren selv har lagt til. Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Ahh selvfølgelig! at ikke jeg tenkte på det prøve masse med loop osv når det egentklig var så enkelt .. takk! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 så hvis du bruker feks LIMIT $fra, $til i en sql-setning vil denne hente ut bildene mellom bilde nummer $fra og $til? smart.... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 nei! LIMIT tar først startrad og deretter antallet. LIMIT 16,4 --> viser rad 16,17,18 og 19, dvs resultatet for ?page=5 Lenke til kommentar
???????? Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 nei! LIMIT tar først startrad og deretter antallet. LIMIT 16,4 --> viser rad 16,17,18 og 19, dvs resultatet for ?page=5 Oops, jeg jobbet med min egen limit samtidig så det ble en liten feil der. Sett $fra = ((4 * $_GET['page']) - 4) og til setter du til 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå