Stig-Arne Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) -slettet- Endret 31. januar 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
fjottleif1 Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 En siste (?) liten kommentar til denne saken etter å ha diskutert saken med Forbrukerombudet: Som kunde har man rett til å kreve utbedring av varen for selgers regning. SOM KUNDE har man altså følgende rettigheter hvis man mottar en defekt vare fra en nettbutikk: 1) Kreve utbedring av varen for selgers regning 2) Kreve omlevering (tilsvarende eller bedre produkt) 3) Heve kjøpet. Det er IKKE OPP TIL SELGER å foreta et av disse valgene. Siden det er snakk om en demovare har selger alllerede gitt en form for rabatt for varen, noe som kan bety at pkt. 2 kan gi for høy kostnad. Likevel kan man som kunde kreve retting av feilen på varen man har kjøpt, - og dette nekter altså Komplett å gjøre. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Da sender du mailen videre til komplett, og hvis de ikke gir seg, går saken til forbrukertvistutvalget, halvt års ventetid elnosånt. Forbrukerrådet kan dessverre ikke tvinge komplett til å gjøre noe :/ Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Ventetiden eller hvem som skal tvinge komplett er irrelevant. Sakens kjerne er at komplett som skrytes opp i skyene over hvor langt de strekker seg for å tilfredstille kundene OGSÅ bryter loven! Konklusjonen er at komplett og psdata(som får mest skryt) ikke har bra kundesupport\returordninger, de har bare de minst dårlige! Lenke til kommentar
westad Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Det er utrolig hva enkelte klarer å lire av seg av bastante meninger i en slik post. Greit nok at det kan mangle skruer og kabler til et HK, men det er før det første noe man gjerne har ligegnde eller få kjøpt "hvorsomhelst", Det er noe annet med kabler som kun passer til den ene MP3 spilleren. Sånne orginalvarer koster litt.... Under de MP3 spillerene jeg har sett på som demo hos komplett, har det vært oppgitt at embalasjen er skadet/ slitt og at varen er demobrukt, det har derimot ikke gått frem fra beskrivelsen at varen er mangelfull( ukomplett ), eller ikke virker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå