fjottleif1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Kjøpte nylig en Iriver ihp-120 mp3 spiller fra Komplett som demovare. Greit nok at pakningen var full av brødsmuler og annen skitt og lort - det var jeg til en viss grad forberedt på. Problemene oppstår derimot på rekke og rad ved nærmere undersøkelse av innholdet i pakken. Da viser det seg at spilleren i det hele tatt ikke fungerer, samt at nødvendig utstyr som kabler ikke følger med. Ingen av disse feilene var noe Komplett hadde informert om på forhånd. OK, greit nok - da tenker jeg i min naivitet at det bare er å kontakte Komplett.no og be om å få tilsendt en spiller som fungerer og har det nødvendige utstyret jeg har betalt for. Altså en reklamasjon. Her nekter Komplett plent. De avviser meg kontant og ber meg benytte angrefristen, mao. pengene tilbake - mens jeg kun vil ha produktet jeg har kjøpt i feilfri tilstand. Å sende meg en ny feilfri spiller i retur vil ifølge dem gi for stort tap. Merkelig, spesielt når man vet at Komplett.no selv vil sørge for å få erstattet denne spilleren med en ny og feilfri vare fra IRiver og selge den ut til full pris. Konklusjon: Demovarer fra Komplett er langt fra fullverdige produkter slik de fremstiller det på sine nettsider og man har også meget begrensede rettigheter når man bestiller disse produktene. I tillegg opptrer Kundeservice på en arrogant måte uten noen som helst vilje til å komme kunden i møte. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Når man kjøper demovarer må man være forberedt på at det kan være en feilvare, men så lenge Komplett er villige til å gi deg pengene tilbake, så forstår jeg ikke problemet ditt. Selv har jeg handlet mange demovarer (HK, skjermkort, TV-kort, strømforsyninger, etc..) og har bare positive erfaringer. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Litt lei sånne poster som dette. Altså klage klage klage klage. Det er demo vare. du får den billig fordi den er blitt brukt. Og at du får tilbake pengene så er det vel ingen vits å klage. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hør på deg selv da....du vil ha en splitter ny ubrukt vare i bytte for noe du kjøpte brukt??? Du ser vel at dette høres helt tullerusk ut? Du får pengene tilbake, ikke noe å klage over da. Kjøp et annet sted om du da vil. Eller legg til de få hundrelappene som trengs for å kjøpe en splitter ny. AKIRA Lenke til kommentar
zup Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Synes det er helt greit å bli opplyst av farene med å handle demo varer. Er jo mer syting på de pro-komplett folkene her inne. OG spør du meg så er komplett ganske så lik elkjøp og blitt ganske så komersielle. Men, uansett så har du forbruker rettigheter uansett norsk webshop så forhold deg til dem. Lenke til kommentar
petes Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ja det hørtes ut som mange pro-Komplett folk her inne. Lurer på om det er deres egne ansatte som sitter å svarer her? Uansett, om man kjøper en demo vare, så er den naturligvis åpnet og brukt/testet. Men at varen skal mangle hardware (som nødvendige kabler) i tillegg til å ikke funke, skal jo ingen trenge å forvente. Jeg mener å ha lest på forbrukerportalen.no at ved feil kan man kreve å få ny vare eller reparert varen (kunden kan velge) - å få pengene igjen kan kun butikken kreve når f.eks reperasjon er umulig og ny vare ikke kan fremskaffes, f.eks. gått ut av produksjon. Så vidt meg bekjent har ikke iHP-120 gått ut av produksjon ennå. Nei, Komplett og deres tilhengere - Leve forbrukeren. Lenke til kommentar
inSain Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 vist du leser litt nøyere så står der at kabler o.l ikke følger med. Jeg kjøpte 2 hovedkort a7v6 eller hva det heter, å her er min fine historie om det: Jeg kjøpte som sakt 2 demo-vare hovedkort fra komplett.no.. da jeg fikk kortene virket ingen av dem. ah, btw.. før jeg bestillte pakken sto der at kabler (IDE o.l) ikke følger med, og at det kan ver litt småskade som f.eks merke etter tidligere skruer o.l på skruehålene. ALLE desse varslene sto der så jeg var klar over dem før jeg kjøpte vare. uansett, jeg sendte de 2 kortene tilbake siden de ikke virket, jeg fikk da 2 nye kort, men en av de var det samme kortet som jeg fikk før, får jeg husker at kjøleribben på hovedkortet var litt benda, fårsovidt kan det hende jeg fikk tilbake begge kortene.. uansett, jeg sendte dem, å fikk dem tilbake, å begge virket etter det.. de må ha gjort noe siden jeg instalerte kortet på akuratt samme måte som første gang. veldi bra service! en ting til deg fjottleif1, når du kjøper demo vare, la oss si en mp3 spiller som vanlivis koster 3000ny, men du fikk den får 1500 som demovare, å den virker ikke.. da kan du pina det ikke forvente at du skal ha en splitter ny til 3000kr, du kan forvente å få en NY demo vare som kansje virker, eller at du får igjen pengene... de klagene dine er bare helt idiotiske :\ Lenke til kommentar
inSain Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 ah btw, for dem som ikke forsto poenget mitt: ikke ver redd får å kjøpe demo-varer på komplett.. virker det ikke så får du UANSETT pengene tilbake, vist du ikke får tilbake et produkt som virker. Lenke til kommentar
inSain Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) *fjernet av mod..* Endret 30. januar 2004 av Mr.Ueland Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 En brukt vare er en brukt vare, da skal den ikke være ødelagt. Greit nok man ser den er brukt osv.. men å få en som er ødelagt er noe annet. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 en ting til deg fjottleif1, når du kjøper demo vare, la oss si en mp3 spiller som vanlivis koster 3000ny, men du fikk den får 1500 som demovare, å den virker ikke.. da kan du pina det ikke forvente at du skal ha en splitter ny til 3000kr, du kan forvente å få en NY demo vare som kansje virker, eller at du får igjen pengene... de klagene dine er bare helt idiotiske :\ Selvfølgelig skal han få en vare som virker? Hvordan kan komplett selge en vare som ikke virker? Hvis du kjøper et demobrukt hovedkort fra komplett, og de knekker det i to, for å så sende det til deg, så ville du ha godtatt det? Bare sende tilbake varen, og ta imot de pengene du hadde betalt for det? Det komplett burde gjøre her er å ta imot den ødelagte varen, sende en ny til han som kjøpte demobrukt, for å så sende in den defekte varen til levereandøreren eller produsenten for å få en ny derfra, som de kan selge på nytt. Eventuellt reparere den gamle. Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Kjøper jeg en brukt\demo\lagervare hos PS eller Komplett til bare "20-30%" lavere pris FORLANGER jeg at det skal fungere. Det er opplyst at varen er testet og FUNGERER. Hvis man må begynne å bruke angrerett i disse tilfeller(og betale frakt av varen tilbake til komplett) er dette en svært dårlig deal. Jeg funderer på å kjøpe et hovedkort med sata støtte og nforce2-brikkesett istedet for via som jeg har nå. Må enten kjøpe sata-kontroller eller nytt hovedkort med integrert sata. Derfor er saken at prisen blir stort sett det samme om jeg kjøper et demohovedkortkort eller en ny sata-kontroller. Lurer på om det er noen vits i å spare 200kr bare for å bli plaget? Det er ikke mange øl det er snakk om.... Skal ikke garantien på demovarer gjelde på lik linje med nye? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg satt just sammen PC for en kompis og kjøtpe ABIT NF7-S V2.0 som demovare på komplett. Var forberedt på å få litt stygg embalasje, ingen manualer etc... Når jeg motokk hovedkortet var alt innpakket som nytt og embalasjen var som ny. Som alt inni også, fikk til og med alle manualer etc.. Tror nok du var ganske så uheldig altså... Du har nok 2 ukers angrefrist på det du har. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Har stort sett utelukkende bare positive erfaringer med demovarer fra komplett, synes at dette er et flott tiltak som gjør det mulig å kjøpe datautstyr billig. Ting du kjøper mangler stort sett manualer og I/O shield, men det er greit. Hvorfor kan du ikke spørre om du kan få en ny spiller og evnt betale et mellomlegg? Endret 29. januar 2004 av Lord_Linus Lenke til kommentar
dp Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 spilleren mangler jo nødvendige kabler!!! la oss si at du kjøper en demo brukt pc hos komplett. men når du får den så er det ikke skjermkort i den, mao du kan ikke bruke den. Det er vel akkurat samme problem som Fjottleif1 har? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Alltid like artig med slike poster. Vi kan ikke få sagt det ofte nok, men hvis du gidder å ta 1 minutt og lese om demovarene på Komplett.no sine sider, så ser du det at kortene kan mangle programvare og kabler som vanligvis er med. Hvis de hadde hatt flere demovare iRiver IHP-120 så hadde du sikkert fått en av disse, men du kan ikke forlange at du skal få en splitter ny istedet for den brukte som ikke fungerer. Dette er jo galskap og ikke minst skikkelig dårlig butikk. Ser ikke helt problemet når Komplett.no gir deg pengene tilbake, så er det ikke mye vits å krangle noe mer spør du meg. Selv har jeg bare gode erfaringer med både vanlige og demovarer fra Komplett.no. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Jeg mener å ha lest på forbrukerportalen.no at ved feil kan man kreve å få ny vare eller reparert varen (kunden kan velge) - å få pengene igjen kan kun butikken kreve når f.eks reperasjon er umulig og ny vare ikke kan fremskaffes, f.eks. gått ut av produksjon. Så vidt meg bekjent har ikke iHP-120 gått ut av produksjon ennå. Det er forbrukerombudets tolkning av den nye forbrukerkjøpsloven. Ikkje korleis loven blir praktisert. Det er ikkje opp til kunde å bestemme kva som han vil ha. Selgar har rett til å velge den løysninga den vil, ut frå dei gjeldane lovane 1) Heve kjøpet 2) Reparere produktet 3) Gi ut nytt produkt Viss komplett velger heving av kjøp er det ikkje ei sjel som kan motsei dei, (sjølv ikkje forbrukerombudet så lenge loven er blitt oppfylt) Men dette er ikkje første tråden der det virkar som trådstartar prøver å få eit heilt nytt produkt til demopris sidan demoproduktet var noko "feil" med. Slik grining synes eg er ganske forkasteleg rett og slett. mvh JanEirik Endret 29. januar 2004 av Jankee77 Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Enig med topic. Hadde kjøpt meg et Gainward GeForce4 Ti4200 for et og et halvt år siden (ikke demo, btw), fant ut at det var produksjonsfeil på det for cirka fire måneder siden, sendte det inn, fikk et demo-brukt kort tilbake som klikket her på søndag. Så nå må jeg sende inn det også. Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Merkelig holdning mange har på forumet her. Jeg liker Komplett veldig godt. Handler stort sett alt av deler der, så har ingenting imot Komplett. I dette tilfellet derimot, hvor man kjøper en demo-brukt vare så skal jo den selvfølgelig fungere på linje med et nytt produkt og alle NØDVENDIGE kabler skal følge med, ellers er jo spilleren ubukelig. Får man en sånn demo-vare så kan man jo ikke forlange å få en splitter ny vare tilbake, men enten få pengene tilbake(inkludert porto) eller tilsvarende demo-vare tilbake. Man skal jo ikke tape penger på å få en demo-vare som ikke funker. Får man en sånn vare så må det skyldes for dårlig internkontroll hos Komplett, og dette er ikke noe som skal gå ut over deg som forbruker! Lenke til kommentar
inSain Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Alltid like artig med slike poster. Vi kan ikke få sagt det ofte nok, men hvis du gidder å ta 1 minutt og lese om demovarene på Komplett.no sine sider, så ser du det at kortene kan mangle programvare og kabler som vanligvis er med. Hvis de hadde hatt flere demovare iRiver IHP-120 så hadde du sikkert fått en av disse, men du kan ikke forlange at du skal få en splitter ny istedet for den brukte som ikke fungerer. Dette er jo galskap og ikke minst skikkelig dårlig butikk. Ser ikke helt problemet når Komplett.no gir deg pengene tilbake, så er det ikke mye vits å krangle noe mer spør du meg. Selv har jeg bare gode erfaringer med både vanlige og demovarer fra Komplett.no. pld! endli noen som FÅRSTÅR! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå