Gega Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Hei Er det noen som har funnet hvorfor XP restarter i steden for å slå seg av? Trudde lenge det i hovedsak hadde noe med drivere eller hardware å gjøre men nå er jeg usikker.. Har fjernet samlige kort utenom skjermkort. men den restarter allikevel...veldig rart at dette skjer bare på enkelte maskiner...min egen maskin har aldri hatt det problemet...men her om dagen bygget jeg en nesten maken maskin. den fikk dette problemet...jeg har sikkert 3-4 tifeller hvor dette hender på maskiner jeg har satt ihop. Lenke til kommentar
bgronas Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Dette har definitivt ingenting med XP å gjøre, men med din Hardware å gjøre. Oppdater BIOS Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 On 2002-03-13 16:36, bgronas skrev: Dette har definitivt ingenting med XP å gjøre, men med din Hardware å gjøre. Oppdater BIOS Ja tror du er bios som gjør det? Skal prøve. Men det pussige er jo at vi er to som så å si identiske maskiner. Samme HK Samme CPU Samme RAM Samme Grafikkort Men jeg skal biosen..jeg har litt nyere bios enn han har Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 EasyCD Creator 5 lager også mye krøll i XP. Kanskje du har det installert? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 On 2002-03-13 18:06, covah skrev: EasyCD Creator 5 lager også mye krøll i XP. Kanskje du har det installert? Ja det er helt riktig det..det er innstallert eazy cd creator på den aktuelle maskinen. Takk for tipset jeg skal avinnstallere det og se om det hjelper Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 00:12, Gega skrev:Takk for tipset jeg skal avinnstallere det og se om det hjelper ...eller legg inn patch som skal reparere feilen. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 'P-4NW 1800mhz@2300mhz (vifte 5v)' Skjer dette når du ikke overklokker prosessoren din? Er ofte minne som er årsaken til slike restarter, spesielt om du overklokker! Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 On 2002-03-14 00:30, FooKer skrev: 'P-4NW 1800mhz@2300mhz (vifte 5v)' Skjer dette når du ikke overklokker prosessoren din? Er ofte minne som er årsaken til slike restarter, spesielt om du overklokker! Det er min maskin som er overklokket...den aktuelle maskinen er ikke overklokket. Hvor finner jeg den patchen? Rettelse::: Nå som cpuen min er overklokket kan jeg ikke kjøre viften på 5volt mere. den går vel på 7-8volt tror jeg Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 00:35, Gega skrev:Hvor finner jeg den patchen? Her. Ellers kan du kikke innom Roxio sine sider for annen info. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Thanks.. Det er blitt sånn at det er lettere å spørre etter linker enn å lete dem opp selv...selv om den burde vært lett å finne. Men takk allikevel nå har jeg henet det Lenke til kommentar
ghunskar Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 DirectCD laget det samme problemet på min pc. Slettet DirectCd,problemet løst Lenke til kommentar
Gega Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Vist man leser litt rundt omkring her så ser man at det er flere som plages med dette. Kunne dette vært noe for http://www.win-xp.no De kunne kanskje undersøkt og skrevet litt om dette Lenke til kommentar
Fredrik_ Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hvis det ikke var Easy CD Creator 5.0 eller Direct CD 5.0 kan du teste dette: Hayreklikk på My Computer -> Properties -> Advanced -> Startup an Recovrey (Settings) og fjern haken for Automatically Restart PS vi har jo et support forum på http://www.win-xp.no også :wink: Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 16:31, Gega skrev:HeiEr det noen som har funnet hvorfor XP restarter i steden for å slå seg av?Trudde lenge det i hovedsak hadde noe med drivere eller hardware å gjøre men nå er jeg usikker..Har fjernet samlige kort utenom skjermkort. men den restarter allikevel...veldig rart at dette skjer bare på enkelte maskiner...min egen maskin har aldri hatt det problemet...men her om dagen bygget jeg en nesten maken maskin. den fikk dette problemet...jeg har sikkert 3-4 tifeller hvor dette hender på maskiner jeg har satt ihop. Har samma problem, cd-brenner software Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå