Gå til innhold

Hvordan få frames?

Anbefalte innlegg

Du sier også at mange eldre browsere ikke støtter iframes, men kan du vennligst bare si meg; Har du noensinne sett én levende person som sitter på en såpass gammel browser??

Ja.. Opera PRE 7.0(eller var det 6.5) støtta det IKKE!

Toolshed: Hvis du hadde opplyst om at det var et IFRAME-eksempel hadde det innlegget blitt mye bedre..

En som ikke har mye peiling på html/css vil ikke skjønne at det var

FRAME og ikke div/css du ga et eksempel på..

Hvis trådstarter vil bruke frames, har det kommet eksempler på det lenger oppe..

Men frames er i grunn ikke bra, og flere av oss ønsker å opplyse om det, så man slipper å "smertefullt" erfare det selv senere..

EDIT> beklager Toolshed hvis du tok det mot DEG det jeg sa..

men er kjedelig for en uerfaren bruker å gå rundt å tro at iframe-løsningen er div/css...

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm...kan noen "frames-hatere" her prøve å gi noen argumenter på hvorfor frames er noe dritt?? Har enda ikke sett ett eneste godt argument for å ikke bruke det. Bortsett fra urgamle web-browsere da....

mvh

Pantera

(som for øyeblikket er helt nøytral når det gjelder frames)

Lenke til kommentar
hmm...kan noen "frames-hatere" her prøve å gi noen argumenter på hvorfor frames er noe dritt?? Har enda ikke sett ett eneste godt argument for å ikke bruke det. Bortsett fra urgamle web-browsere da....

mvh

Pantera

(som for øyeblikket er helt nøytral når det gjelder frames)

Her.

Lenke til kommentar
kanskje ikke dette du spurte om men

frames = :thumbdown:

php include = :thumbup:

Litt seint ute kanskje?? ;)

Men php include er ikkje nødvendigvis veldig bra for den som ser sida, ettersom det er akkurat det samme for han åssn det er gjort ;)

Moralen er; for bruker så kan liksågodt webmaster lage ei .html fil for kver side, inkludere alt manuellt, på den veldig veldig tungvinte måten! :w00t:

:thumbs:

Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått lest igjennom i dag, er jeg fortsatt ikke overbevist om frames er noe dritt. Det kommer vel helt an på hvordan man bruker det. Men det finnes vel en masse ufattelig dårlig web-sider som bruker frames, og tilsvarende når det gjelder php, css og hva de nå heter....

Skal etterhvert prøve å få lært meg php....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...