Flawless87 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg hadde frames før, men jeg får det ikke til nå, kan noen hjelpe meg med det? siden min er: [url="http://www.flawlesspimp.tk"]hjemmeside[/url] Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Nei, jeg kan ikke hjelpe deg, hvorfor? Frames er noe dritt Enhver side blir bedre uten frames Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Vil ikkje hjelpe deg med frames, husker ikkje koden, har ikkje lyst å lære den, punktum. Frames er en uting. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) R-r-rolig no Sailerboy! Alt kan brukes til noe positivt på en eller annen måte. Se her du flawless: http://www.w3schools.com/html/html_frames.asp Det bør nevnes at frames er djevelens verk. Men det fungerer finfint hvis du for eksempel skal putte inn en shoutbox e.l. EDIT: http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp <-- Se gjerne på den også Endret 29. januar 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Funksjonen til frames kan gjørast bedre på andre måter, _uansett_ tilfelle, punktum. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 hehe, hold deg langt unna frames..... bruk f.eks. <div> og CSS... _les_og_lær_ Lenke til kommentar
Crack Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 layer?? hva mener du med det? tables kanskje, eller <div>... funker så mye bedre! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 layer?? hva mener du med det? Noe som slettes ikke er bra..... :!: Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Om layer er bra eller ikke, er egentlig et definisjonsspørsmål, siden ordet kan brukes om forskjellige ting. (Litt fyldigere informasjon) Mange betegner en posisjonert <div> som en layer, mens andre ser på ordet layer som negativt, og forbinder det med netscape sin <layer>. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 hvis det er divs det er snakk om trodde som sagt at det var netscape sin fæle gamle layer... Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei Skjerpingz folkens. Han spurte om hjelp til frames. Da bør han også få det uten å få slengt opp i trynet. Hva om han har planer om å sette inn no der som faktisk ikke er så dumt? Hvis han er nybegynner så man jo utvide horisonten litt. Ikke bare begynne rett på sak med css og avanserte greier. Bare fordi frames suger, betyr ikke at alle ikke liker det. Flawless. Se her. Et godt råd : bruk iframes istedet for vanlige frames. Søk på Google på frames tutorials eller no. Får frem en del søk der. Lykke til på veien Simen Lenke til kommentar
UpFront Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Enig med L ett eller annet. Bruk iframe. Har nettop brukt iframe på en side.Funker ok. Sjekk ut Web skolen. En god side for tips. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ok, veit folk sikkert kommer til å hate meg her nå, men jeg kan jo svare likevel: du må lage et html dokument som er "hovedsiden" altså der alt innhold skal stå, et html dokument for header, og ett for meny. så lager du selve siden, altså siden med alle tre elementene: <html> <head> <title>detdumåtteønske</title> </head> <frameset rows="25%,75%"> <frame src="header.html"> <frameset cols="25%,75%"> <frame src="meny.html"> <frame src="innhold.html"> </frameset> </frameset> </html> da har du fått forklart hvordan vanlige frames fungerer... men jeg anbefaler deg å ikke bruke frames i det hele tatt! Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg ser ikke noe galt i at vi arbeider som konsulenter, når noen starter en ny tråd på forumet. Det er vår plikt å komme med vår anbefaling, og frames er jo en av de tingene som faktisk noen ganger "ødelegger" vår opplevelse av internett. Og: Iframes er IKKE mye bedre enn vanlig frames. Det skal også unngås. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg ser ikke noe galt i at vi arbeider som konsulenter, når noen starter en ny tråd på forumet. Det er vår plikt å komme med vår anbefaling, og frames er jo en av de tingene som faktisk noen ganger "ødelegger" vår opplevelse av internett. Og: Iframes er IKKE mye bedre enn vanlig frames. Det skal også unngås. Agree!! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Helt enig. Bruk div og CSS. <a href="main.html" target="NAVN">Main</a><br /> <a href="toeren.html" target="NAVN">Toeren</a><br /> <iframe name="NAVN" src="main.html"></iframe> Tror det er riktig? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Helt enig. Bruk div og CSS. <a href="main.html" target="NAVN">Main</a><br /> <a href="toeren.html" target="NAVN">Toeren</a><br /> <iframe name="NAVN" src="main.html"></iframe> Tror det er riktig? Du sier deg helt enig i uttalelsene over.. som inkluderer "Og: Iframes er IKKE mye bedre enn vanlig frames. Det skal også unngås." Og så viser du et eksempel til hvordan bruke iframes??? bestem deg mann... men.. iframes = like irriterendes som <frames>, ofte missbrukt, OG mange eldre browsere støtter IKKE iframes... Konklusjon: iframes = Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hehe.... la nå mannen få komme med en kode som viser hvordan det funker selv om han ikke liker det, da..... Poenget er jo å hjelpe, og om han hadde en skoleoppgave som inkluderer frames for eksempel, så la ham få koden...! Du sier også at mange eldre browsere ikke støtter iframes, men kan du vennligst bare si meg; Har du noensinne sett én levende person som sitter på en såpass gammel browser?? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Du sier deg helt enig i uttalelsene over.. som inkluderer "Og: Iframes er IKKE mye bedre enn vanlig frames. Det skal også unngås." Og så viser du et eksempel til hvordan bruke iframes??? Jeg sa min mening (at jeg var enig) og så svarte jeg på spørsmålet som ble stilt. Gutten får velge selv om han vil gå imot alle rådene han har fått og bruke iframe, eller om han vil prøve seg på noe nytt (og bedre)... Skal vi liksom bare "Nei, asså, vi gidder ikke si hvordan det gjøres, for atte det er så teit" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå