thomanil Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Først to kjappe spørsmål, folkens: - Er det noen antydning på at SWG-klienten blir satt ned i pris snart, evt lagt ut som en gratis download? - Ellers, noen som har lyst til å selge SWG billig? (Send meg en PM i så fall.. ) Må si jeg fikk litt lyst til å senke noen timer i SWG etter å ha lest den glimrende omtalen til Erling E. Problemet er bare at jeg har en rar mental sperre mot å betale "single-player-fullpris" for en software-klient som uansett bare er verdt noe hvis man betaler ytterligere x kroner for subscription. Vel og bra at en gratis måned er med i prisen, men det blir i såfall en himmla dyr "gratismåned".... Så og si alle de store mmorpg-spillene opererer jo med "fullpris+subscription" opplegget, jeg lurer imidlertid på hvor lenge det kan vare når konkurransen blir tøff nok. Så vidt jeg husker var Shattered Galaxy et eksempel på en litt mer spiselig modell: du kunne spille med en forhåndsdefinert, begrenset profil gratis for å teste ut før du evt betalte deg inn. Selve klienten mener jeg var gratis? ("Rant'en" min bunner vel egentlig i at jeg har lyst til å spille SWG men har lite penger til å bruke på dataspill-moro akkurat nå. Synes imidlertid det er verdt å diskutere pris-modellene til mmorpg-markedet. ) Endret 29. januar 2004 av thomanil Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Helt enig med deg. Jeg betaler gjerne $15 i måneden for et MMORPG, men da bør klienten være billig eller gratis. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 og du får ikke med en feit manual for den prisen da evt. kart og slikt? Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 og du får ikke med en feit manual for den prisen da evt. kart og slikt? Vel, SWG har jo lagt ut hele manulen på html-format på web, så jeg ser ikke behovet for å betale for å få den på "døde-trær-format". :-) Lenke til kommentar
Spiffen Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 der er jeg faktisk enig Funcom var vel de som faktisk var først ute med at man kan laste ned selve spillet gratis + få 14 dager gratis spilletid kan ikke si jeg vet om noen av de andre mmorpg som har det sånn ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 og du får ikke med en feit manual for den prisen da evt. kart og slikt? Vel, SWG har jo lagt ut hele manulen på html-format på web, så jeg ser ikke behovet for å betale for å få den på "døde-trær-format". :-) da ser jeg ingen grunn til å få folk til å betale mer enn mnds. avgift, og evt. en nominell sum for selve CD'en... Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 noen spill kommer ut for nedlsting eller på cder gratis. Tviler på at dette skjer med Galaxies pga. Lucas arts krever vel en viss prosent av inntektene og som de fleste store selvskaper tenker de stort sett på inntekter. men det er nesten vært pengene Galaxies er et rått mmorpg! Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det selgest jo såklart på cd for at retail-forhandlerene skal få sitt... Har faktisk SWG liggende her, blir ikke noe særlig brukt.. faktisk ikke installert engang.. Ble byttet mot røyk som jeg tok med fra Syden Tror kanskje hvis jeg får litt mere minne kan det blir interessant å se på det igjen, men det ble bare litt for mye akkurat nå.. Så er jo ikke WoW så veldig langt unna håper jeg.. Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Venter bare på at SWG blir gitt ut med en 7 eller 30 dagers trial. Gidder ikke å kjøpe det før jeg vet det er bra... Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 PlanetSide er gratis for nedlastning for de som er interessert... Får med 30 dagers spilletid herfra. Vet ikke om den er i samme kategori som Star Wars Galaxies, men den er nesten... Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hvor mye koster SWG pr. mnd? Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hvor mye koster SWG pr. mnd? Rundt 100 kr .. Spørs litt åssen dollar-kursen står i forhold til NOK. Hvis du betaler for flere mnd av gangen blir det selvfølgelig også billigere. Se også www.starwarsgalaxies.com. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Venter bare på at SWG blir gitt ut med en 7 eller 30 dagers trial. Gidder ikke å kjøpe det før jeg vet det er bra... Det er utgitt med en 30 dagers trial. Det har alltid vært det. Du må bare betale 500kr for CDene. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Hvor mye koster SWG pr. mnd? Rundt 100 kr .. Spørs litt åssen dollar-kursen står i forhold til NOK. 100 kroner er jo ikke mye i mnd, men jeg synes hele konseptet er i overkant frekt jeg assa! Er nok av andre spill som spilles online uten at det koster noe... De kaller seg jo ikke (og er heller ikke) MMORP, men hva så? Den/de servern/e de bruker til dette koster jo uansett peanøtter i den store sammenheng! Hrmf! Synes i det minste de kunne solgt selve spillet for en billig penge. Tror faktisk jeg lettere kunne bli "lurt" til å hekte meg på denne greia da! Edit: leif Endret 3. februar 2004 av Jon-d Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 100 kroner er jo ikke mye i mnd, men jeg synes hele konseptet er i overkant frekt jeg assa! Er nok av andre spill som spilles online uten at det koster noe... De kaller seg jo ikke (og er heller ikke) MMORP, men hva så? Den/de servern/e de bruker til dette koster jo uansett peanøtter i den store sammenheng! Edit: leif Det koster ikke peanøtter å drive en mmorpg, og det er IKKE frekt å ta en månedspris for å la folk spille det. Nøkkelordet er "MASSIVE Online rpg" = tusenvis, titusenvis eller fler spillere på en el flere sentrale servere. Serveren(e) skal driftes 24\7, den massive båndbredden for hele herligheten må betales, utviklere må betales for å bugfixe\balansere spillet kontinuerlig samt lage nytt innhold..... Blir en del årsverk sammenlagt det. Så kan det heller diskuteres om det er kurant at de i tillegg tar fullpris for selve klienten. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Månedsabonnement er jo bare positivt, det forsikrer spillerene at det kommer patcher og nytt innhold hele tiden. Men fullpris for CD'ene er litt drøyt, er egentlig det som stopper med å hive meg på MMORPG-bølgen, det og mangel på demoer. Burde vært fullt mulig å lage en demo med eventuelt begrenset tilgang på områder og tidsbegrensning. Det er sikkert mange som nøler med å kjøpe seg MMORPG spill på grunn av det. Ekstra-arbeid blir det jo, men målet må være å få så mange faste abonnenter som mulig. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 SWG koster jo bare rundt 350-400 på cdon.com. Syntes i grunn ikke at det er en forferdelig pris. Du får jo mye for pengene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå