EG-s Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 ringte til mpx 1 gang i dag, traff på en fyr som startet den diskusjonen: "vi tar ikke noe imot på angrerett som er brukt" " Vi må selge det som nytt" nevnte at jeg snakket med forbrukerrådet, og han sa at jeg skulle snakke med en annen der, siden de er i kontakt med annen råd... og \kom med sammenligninger som å levere tilbake brukte klær fra butikker, hvor utydelig loven er om software som jeg nevnte stod ganske tydelig. Han refererte til elkjøp, men det er jo en selvpålagt garanti og ikke lovfestet. og tilslutt sa han . "jeg vet jo ikke hvilket produkt det gjelder", var vel ordet angrerett som satte det igang hehe. men men, snakket med ei der, som ihvertfall prøvde å høres hyggelig ut, hun er det sikkert og. får sende den tilbake og skal slippe å legge med en 30krs dvd plate. så får se om en får pengene på kontoen Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 noen som vet hva som er riktig retur adresse: Micro Parts Xpress AS Ã~stre Kullerød 5 NO-3241 SANDEFJORD eller c/o Torp Distribusjon AS Gneisvn. 10 Norge-3221 SANDEFJORD bekreftelses mailen jeg fikk får jeg ikke til å lese i html Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg tror nok det er sistnevnte der. Var hvertfall den adressen jeg sendte min 6600 til. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) takker, da er det vel bare å skrive returnr på lappen. Men vet ikke om en må printe ut anfrerett skjema å legge det ved også. og for dere som lurer på mpx og angrerett. her er skjemaet fra Forbrukerlovgivning under Barne- og familiedepartementet http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/blankett...k000-b-n-a.html der står det "ANDRE OPPLYSNINGER Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet på tlf. 815 58 200. Internettadresse: http://www.forbrukerportalen.no" og her er hvordan mpx siterer den http://www.mpx.no/mpx/Default.asp?Cat=124 "ANDRE OPPLYSNINGER Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Varen skal IKKE taes i bruk, da varen anses som å ikke være i samme stand som ved levering. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppsta mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder vare, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering(ny vare), erstatning eller heve kjøpet(få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke. " ser dere en forskjell? bare så ikke jeg blir stående som badguy Endret 31. januar 2004 av EG-s Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 jaja, de henta pakken min den 5.2, men enno ikke overført noe til kontoen min. ser ut som om de virkelig bruker de 2 ukene de har rett til, en får se om 4 dager... latterlige greier Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det eneste som er dumt med angrefristen, er at man kan risikere å få en brukt vare når man bestiller en ny. Dette er ting man må regne med, for å ha goder som angrefrist. Ser mange klager over at de får brukte varer, men har man egentlig rett til å klage over det, når man har en lov som angrefristen? Kjøper man i butikk, skal man normalt slippe slikt... untatt butikker som har selvpålagt angrefrist (Elkjøp osv...) Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Det eneste som er dumt med angrefristen, er at man kan risikere å få en brukt vare når man bestiller en ny. Dette er ting man må regne med, for å ha goder som angrefrist. Ser mange klager over at de får brukte varer, men har man egentlig rett til å klage over det, når man har en lov som angrefristen? Kjøper man i butikk, skal man normalt slippe slikt... untatt butikker som har selvpålagt angrefrist (Elkjøp osv...) vel, jeg ser de selger den samme modellen jeg leverte tilbake som b-vare http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=175&g1=6...67&l=2&lantall= for mer en jeg betalte ny for den. noen sammenheng hvorfor de plutselig har en b-vare av den? får vel se om jeg får svar på hvorfor pengene ikke er på min konto? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 B-varen er din vare, det er 99% sikkert. Pengene kan ha vært satt inn på fredagen, da vli de ikke komme til din konto før tidligst mandag, kanskje så lenge som til onsdagen. En overføring kan ta tid. Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg har hatt varen min en dag hjemme før jeg måtte sende den som retur hos mpx.no. Jeg får den nå tilbake etter over en uke, noen som vet om angrefristen min vil begynner på ny da? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg har hatt varen min en dag hjemme før jeg måtte sende den som retur hos mpx.no. Jeg får den nå tilbake etter over en uke, noen som vet om angrefristen min vil begynner på ny da? Du har uansett en måned (tror jeg) angrefrist, men begynner nok ikke på nytt om du har levert den inn til reklamasjon. Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 trodde det var 14 dager jeg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 14 dagers angrefrist i nettbutikker. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 takker, da er det vel bare å skrive returnr på lappen. Men vet ikke om en må printe ut anfrerett skjema å legge det ved også. og for dere som lurer på mpx og angrerett. her er skjemaet fra Forbrukerlovgivning under Barne- og familiedepartementet http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/blankett...k000-b-n-a.html der står det "ANDRE OPPLYSNINGER Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet på tlf. 815 58 200. Internettadresse: http://www.forbrukerportalen.no" og her er hvordan mpx siterer den http://www.mpx.no/mpx/Default.asp?Cat=124 "ANDRE OPPLYSNINGER Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Varen skal IKKE taes i bruk, da varen anses som å ikke være i samme stand som ved levering. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppsta mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder vare, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering(ny vare), erstatning eller heve kjøpet(få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke. " ser dere en forskjell? bare så ikke jeg blir stående som badguy Ehh, har de sitert skjemaet fra Forbrukerlovgivning under Barne- og familiedepartementet og endret det??? Er det i det hele tatt lov? Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Du har kanskje et poeng der tacomodo. Kankje man skal forhøre seg med forbrukerrådet om dette. Eller kanskje gi spørre MPX selv? De blir sikkert glad for henvendelser som kan være med å rette opp feil. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 de tror tydeligvis det. prøv å finn en annen nettbutikk som skriver i uthevet tekst at produktet ikke skal taes i bruk. og de er plutselig ikke så raske på å svare hvor pengene mine er. er de ikke på min konto på onsdag før bankens stengetid ,16.00. når deres 2 ukers frist er over så kontaktes forbrukerrådet rett etterpå. er grønnlei denne butikken og prakisen de tydeligvis har, å nekte alle angrerett helt til noen klager på det. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 ja.. fortsatt ikke svart på mail fra søndag og ingen penger. idag kl 16.00 er deres siste frist ifølge loven. Dette blir spennende... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 penger nå på konto. inkl. frakt så det er over etter et par nye tlf. så det lar seg tilslutt gjøre for andre som havner i samme situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå