Gå til innhold

mpx og angrefrist

Anbefalte innlegg

ringte til mpx 1 gang i dag, traff på en fyr som startet den diskusjonen:

"vi tar ikke noe imot på angrerett som er brukt" " Vi må selge det som nytt"

nevnte at jeg snakket med forbrukerrådet, og han sa at jeg skulle snakke med en annen der, siden de er i kontakt med annen råd...

og \kom med sammenligninger som å levere tilbake brukte klær fra butikker, hvor utydelig loven er om software som jeg nevnte stod ganske tydelig. Han refererte til elkjøp, men det er jo en selvpålagt garanti og ikke lovfestet.

og tilslutt sa han . "jeg vet jo ikke hvilket produkt det gjelder", var vel ordet angrerett som satte det igang hehe.

men men, snakket med ei der, som ihvertfall prøvde å høres hyggelig ut, hun er det sikkert og.

får sende den tilbake og skal slippe å legge med en 30krs dvd plate.

så får se om en får pengene på kontoen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som vet hva som er riktig retur adresse:

Micro Parts Xpress AS

Ã~stre Kullerød 5

NO-3241 SANDEFJORD

eller

c/o Torp Distribusjon AS

Gneisvn. 10

Norge-3221 SANDEFJORD

bekreftelses mailen jeg fikk får jeg ikke til å lese i html

Lenke til kommentar

takker, da er det vel bare å skrive returnr på lappen. Men vet ikke om en må printe ut anfrerett skjema å legge det ved også.

og for dere som lurer på mpx og angrerett.

her er skjemaet fra Forbrukerlovgivning under Barne- og familiedepartementet

http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/blankett...k000-b-n-a.html

der står det

"ANDRE OPPLYSNINGER

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet på tlf. 815 58 200. Internettadresse: http://www.forbrukerportalen.no"

og her er hvordan mpx siterer den

http://www.mpx.no/mpx/Default.asp?Cat=124

"ANDRE OPPLYSNINGER

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Varen skal IKKE taes i bruk, da varen anses som å ikke være i samme stand som ved levering. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppsta mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder vare, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering(ny vare), erstatning eller heve kjøpet(få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke. "

ser dere en forskjell?

bare så ikke jeg blir stående som badguy

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det eneste som er dumt med angrefristen, er at man kan risikere å få en brukt vare når man bestiller en ny. Dette er ting man må regne med, for å ha goder som angrefrist. Ser mange klager over at de får brukte varer, men har man egentlig rett til å klage over det, når man har en lov som angrefristen?

Kjøper man i butikk, skal man normalt slippe slikt... untatt butikker som har selvpålagt angrefrist (Elkjøp osv...)

Lenke til kommentar
Det eneste som er dumt med angrefristen, er at man kan risikere å få en brukt vare når man bestiller en ny. Dette er ting man må regne med, for å ha goder som angrefrist. Ser mange klager over at de får brukte varer, men har man egentlig rett til å klage over det, når man har en lov som angrefristen?

Kjøper man i butikk, skal man normalt slippe slikt... untatt butikker som har selvpålagt angrefrist (Elkjøp osv...)

vel, jeg ser de selger den samme modellen jeg leverte tilbake som b-vare

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=175&g1=6...67&l=2&lantall=

for mer en jeg betalte ny for den.

noen sammenheng hvorfor de plutselig har en b-vare av den?

får vel se om jeg får svar på hvorfor pengene ikke er på min konto?

Lenke til kommentar
Jeg har hatt varen min en dag hjemme før jeg måtte sende den som retur hos mpx.no. Jeg får den nå tilbake etter over en uke, noen som vet om angrefristen min vil begynner på ny da?

Du har uansett en måned (tror jeg) angrefrist, men begynner nok ikke på nytt om du har levert den inn til reklamasjon.

Lenke til kommentar
takker, da er det vel bare å skrive returnr på lappen. Men vet ikke om en må printe ut anfrerett skjema å legge det ved også.

og for dere som lurer på mpx og angrerett.

her er skjemaet fra Forbrukerlovgivning under Barne- og familiedepartementet

http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/blankett...k000-b-n-a.html

der står det

"ANDRE OPPLYSNINGER

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet på tlf. 815 58 200. Internettadresse: http://www.forbrukerportalen.no"

og her er hvordan mpx siterer den

http://www.mpx.no/mpx/Default.asp?Cat=124

"ANDRE OPPLYSNINGER

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Varen skal IKKE taes i bruk, da varen anses som å ikke være i samme stand som ved levering. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppsta mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder vare, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering(ny vare), erstatning eller heve kjøpet(få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke. "

ser dere en forskjell?

bare så ikke jeg blir stående som badguy

Ehh, har de sitert skjemaet fra Forbrukerlovgivning under Barne- og familiedepartementet og endret det???

Er det i det hele tatt lov?

Lenke til kommentar

de tror tydeligvis det. prøv å finn en annen nettbutikk som skriver i uthevet tekst at produktet ikke skal taes i bruk.

og de er plutselig ikke så raske på å svare hvor pengene mine er.

er de ikke på min konto på onsdag før bankens stengetid ,16.00. når deres 2 ukers frist er over så kontaktes forbrukerrådet rett etterpå.

er grønnlei denne butikken og prakisen de tydeligvis har, å nekte alle angrerett helt til noen klager på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...