Gå til innhold

Design idé (grønt er skjønt)

Anbefalte innlegg

Har sitti på jobben i dag med lite å gjøre,- og leika litt med photoshop... Har aldri brukt photoshop til å designe sider med før, så jeg tenkte jeg skulle gjøre et forsøk (har brukt photoshop før, men ikke laget et helt side-utkast der)

dette er et veldig tidlig Work In Progress, men jeg har lyst på litt tilbakemeldinger før jeg jobber videre med det.

->>klikkbar link<<-

->>klikkbar link v.2<<-

info:

- Har brukt fonten "La Bamba LET" til overskriftene, og "fixedsys" til quic-menyen

- Siden skal være på engelsk, derfor engelske overskrifter

- Har ikke begynnt å tenke på banner enda... vil bli ferdig med layouten først.

- Den horisontale linja blir en intern navbar, for navigering på serveren, quick-menyen er gode linker til eksterne sider

Vil gjerne ha tilbakemelding på følgende:

- fargevalg

- fontvalg (og ikke minst forslag til hva jeg skal bytte til... dette har jeg ikke tenkt mye på enda)

- layout

- lesbarhet (fontfarge vs bakgrunn - kontraster)

EDIT: la til ny preview (fortsatt med samme farger - ble oppmuntret av Zethyr :)) - dene gangen med midlertidig banner og litt lipsum

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, veit ikkje ka eg skal sei igrunn.. Grønnfargane var litt.... tjaa, dei passa ikkje heilt sammen, samtidig som dei var litt "triste og kjedelige".

Fint oppsett though (men lite orginalt). Likte ikkje La Bamba LET eg, og fixedsys er vel ikkje en standard font, er det? Uansett, går fint an å få til noke stilig av den fisken der, men slik den er no er den ikkje akkurat optimal...

Dessuten er det lettare å kritisere ei side (positivt eller negativt) når den får litt innhold på seg, ta en titt i signaturen min duh ;) (Lorem ipsum!)

Lenke til kommentar

ok, arve...

trist og kjedelig er det kanskje, men jeg valgte de fargene med tanke på at det er mer behagelig å hvile øynene på enn knall-grønt...

Jeg er ikke ute etter et veldig orginalt oppsett, men en oversiktlig og lett navigerbar "startside", altså en side som skal ligge i site-root'en. Herfra vil jeg linke til prosjekter / nye ideer jeg har. Disse skal heller være mer kreative og orginale.

trodde faktisk grønnfargene skulle passe sammen, jeg... skal jo være en viss kontrast mot hverandre og sånn. flere som har denne meningen? *skynde seg å skifte farger*

takk for konstruktiv tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

en u original side trenger ikke å være mye enklere å navigere enn en original side. men problemet her er at vel farge valger er ikke så sweeet. Et sted må mann jo starte :p så jeg har ikke mye å si, venter til det kommer en ny release fra deg! inn til det : peeeeeeeeeesout!

Lenke til kommentar
synes det var greie farger, jeg! De var duse å se på, noe som gjør at de tar minimalt med oppmerksomhet

Det er stygt å lyve.

Du kan _seriøst_ ikke mene at den fargekomboen var bra? :scared:

Ved nærmere ettertanke synes jeg ikke at fargen på skriften passer inn så godt...

jeg er alltid trøtt og vet ikke alltid hva jeg skriver, men det var ikke det _værste_ jeg har sett ;)

Edit: Etter å ha sett på den i over 10 sek av gangen liker jeg ikke resten heller....

Vurdér en tur på colormatcher

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...