Lickmastr Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 *Snufs* Desverre tok CPU kvelden i det jeg skulle sette ny rekord i dx-ball. Noen som kan tenke seg hvorfor? Formye overklokking? I det CPU tok kvelden kjørte jeg: 216fsb * 11.5 og 2.0v Cpu låg aldri over 55 grader på max load. Så det kan ikke vere varmen! Har kjørt cpu stabilt på 220 * 11.5 og 2.1v men ikke lengre en 6-7 timer. Tenkte jeg skulle kjøre inn cpu litt først. Hvor mange V skal sånn ca ein AMD athlon xp 2500+ tåle?? DX-ball? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Hvis vifta på kjøleren stoppet f.eks, da kunne tempen ha steget uten at du har merket det. Men du sier noe der, en cpu ryker ikke på 55-60grader.. Edit: Så ikke volten du kjørte på. Du har jo rævkjørt den cpuen. Tviler den ville leve lenge, uten god kjøling. Endret 29. januar 2004 av AMDguru1 Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 De tåler ikke så mye volt over lengre tid. Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 en e lei man,men DX ball e digg! Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) hehe. rævkjørt vifta stoppet iallefall ikke. 52db (delta 80x80 og ei swiftech ribbe) Det hadde jeg hørt. Jeg har kjørt min xp 2500+ på 2.1v 220fsb * 11.5 og den levde lenge (helt til jeg solgte den) Jeg har sett pc`n til å slå seg av når den når 60 grader. Fae... Klarde seff å ødlegge hk. Når jeg skulle skru i skruene til swiftech ribba, laga jeg ei ripe på baksia av hk`et. Ripa var liten, men når jeg så på hk i microskop? så er mins 3 "loddebaner" kutta! Hk funker men jeg går ut i fra at banene ikke er der bare til pynt men det verste er: jeg sette nesten ny REKORD i dx-ball!!!! Edit: den som daua var en 2600+ Endret 29. januar 2004 av Lickmastr Lenke til kommentar
tbend Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Heldigvis er det ikke en formue for en ny en! Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hadde en ny xp2500 som daua etter to dager. Alt ble plutselig bare svart. Hadde ikke klokka en gang. (fikk jo ny på garantien) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 elektronmigrasjon? Tror vi nok har svaret på "gåten" her. CPUer tåler ikke for høy spenning ... selv om temperaturen holdes på et relativt greit nivå. Klart at høy temp + høy spenning er verre enn høy spenning og lav temp, men kjøling kan ikke endre på det faktumet at høyere spenning reduserer levetiden... noen ganger så mye som kun noen timer, minutter ... og sekunder om du har uflaks. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jupp, tipper dere er på sporet! Electromigration (eng.) kalles det. (ikke elektronmigrasjon) Det er ikke elektronene som migrerer noe sted (vel det er i alle fall ikke poenget), men deler av metall lederne som løses opp og drar avgårde (migrerer) slik at det blir brudd i kretsen. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Er 1.75 Volt farlig med viftekjøling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå