Gå til innhold

Half Life2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På demonstrasjonen på E3 messen i fjor så brukte de en P4 2.5GHz (eller noe rundt der) og et ATI Radeon 9800 Pro. Det var svært lite lagging på det som ble vist. Og siden det var en alpha versjon av spillet så er nok fullversjonen ganske mye mer tweaket og vil gå bedre. Ditt GeForce FX 5900 vil nok spillet det uten store problemer. Men det var en stund at HL2 ikke kunne spillet på et FX kort uten grafikk-problemer, men Valve skal visst ha fikset dette nå...

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Source motoren kan visstnok sette ned kvaliteten på grafikken etter hvilken type grafikk kort du har. Dersom du har et dx7 kort så bruker den bare de funksjonene som det kortet har å by på. Derfor kan TNT2 kort også spillet dette spillet med sine dx6 funksjoner...

Lenke til kommentar
domt spørsmål. Spillet kan strippes ned til å fungere på en p3 700mhz med Riva TNT 2 helt uten frame rate problemer. Pc`n din kjører spillet lett. bare vent og se  :yes:

----P4 3ghz 512ddr AtiRadeon9800Pro Uedition 0Db!!----

Jeg håper det går.. men i turneringer og seriøse ligaer på nett kan man ikke spille med for modifisert config. Eks: punkbuster i spill som q3, rtcw og sof2 kicker deg fra server dersom du har tweaka spillet for mye på grafikk. Jeg er "picmip 5" -kinda guy.. dvs jeg DRITER i grafikk :)

edit: kommer ann på hva du definerer som "frame rate problemer". Jeg skal love deg jeg legger merke til om spillet jeg spiller dropper under oppdateringsfrekvensen til skjermen min (som er på 85Hz for øyeblikket). Mange liker å spille med 200-300 frames, men jeg har altså maxfps på 85.

Endret av z0u
Lenke til kommentar

Sikkert greit å spille multiplayer uten noen textures, men det blir vel litt nitrist å spille singleplayern (som jo er den største delen av spillet) uten dem? :p

Husk, det var ikke multiplayern som gjorde Half-Life så legendarisk som det er, men singleplayer-opplevelsen. Det var det første spillet som hadde så tung scripting, bra AI og banebrytende 3d-grafikk for sin tid. Rett og slett det første FPS-spillet som fokuserte på å fortelle en god historie istedet for å ha historien som en greie-vi-kaster-på-i-slutten.

CS og TFC etc kom etterpå.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
På demonstrasjonen på E3 messen i fjor så brukte de en P4 2.5GHz (eller noe rundt der) og et ATI Radeon 9800 Pro. Det var svært lite lagging på det som ble vist. Og siden det var en alpha versjon av spillet så er nok fullversjonen ganske mye mer tweaket og vil gå bedre. Ditt GeForce FX 5900 vil nok spillet det uten store problemer. Men det var en stund at HL2 ikke kunne spillet på et FX kort uten grafikk-problemer, men Valve skal visst ha fikset dette nå...

Hmm, joa du har bra PC :thumbs:

Men så er det nå det da, at ATI har betalt svimlende summer for at ATI kort skal yte max og kansje uoffesielt NVIDIA dårlig.....

Såe.....

Et eks er jo at alle ATI kort nå er bundlet med HL2....!

Men slik er det dessvere, hadde et FX5900 (V9950 Ultra) før og prøvde HL2 på det....... :thumbdown: , men med en gang jeg satt i mitt Asus Radeon 9800XT kort kjørte glatt..... :thumbs:

Lenke til kommentar
Hadde ikke din maskin kunne kjøre hl2 kunne umulig valve ha tjent penger på hl siden det er et mindretall som har så god pc som deg...

SOm jeg sir, ATI har betalt et "mellomlegg-belegg" til Valve, slik at de skal undgå tap. Noe som igjen resulterer i flere ATI kort...! Siden NVIDIA kortene blir underpriortet............

Lenke til kommentar

nVidia kort er jo de som blir prioritert og får spesialbehandling av Valve... Kjører jo en egen path som er laget spesielt for GeforceFX kortenen, ATi kjører standard direct x 9 path.

Så ATi kort får på ingen måte særbehandling av Valve. DirectX 9.1 er foreløpig bare et rykte, og står ikke nevnt i noen offisielle papirer hos microsoft. Pshader 3 osv er med i directx9 allerede. Neste DirecX blir nok 10

Lenke til kommentar
Doom3 has a custom back end that uses the lower precisions on the GF-FX, but when you run it with standard fragment programs just like ATI, it is a lot slower. The precision doesn't really matter to Doom, but that won't be a reasonable option in future games designed around DX9 level hardware as a minimum spec.

- John Carmack

OMG!! OMG!! ATi har betalt John Carmack for å sette nVidia i dårlig lys.

hmm.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...