Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 nettverkskort


Anbefalte innlegg

har 2 nettverkskort i den ene maskina mi, men jeg kommer bare på internett når jeg deaktiverer det ene, hvordan blir det nå som jeg skal sette opp nettverk..?

kan jo ikke være deaktivert når jeg skal koble den gamle pc til den nye...

 

noen som veit hvor mye en kryssa tp kabel koster forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
greit:)

 

skal ut og kjøpe tp kabel nå, lurer da på hva slags tp kabel jeg trenger, veit den skal være krysset, men er det noen bestemt type jeg burde velge..?

stp?

Du kan kjøpe FTP TP, altså skjermet TP (CAT-5 som noen kaller det). Eller du kan kjøpe STP (tror jeg). Den jeg nevnte sist er billigst. Og ingen forskjell, synes jeg da. :p

Lenke til kommentar

Årsaken til at du ikke kommer på Internett er nok at default route peker mot feil NIC (Network Interface Card). Gå inn i et kommandovindu og skriv:

 

C:\> ROUTE DELETE 0.0.0.0

C:\> ROUTE ADD 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 1.2.3.4

 

(1.2.3.4 byttes ut med adressen på kortet der du har koblet til Internett. Adressen kan finnes ved å skrive IPCONFIG i kommandomodus.)

 

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar
Du kan kjøpe FTP TP, altså skjermet TP (CAT-5 som noen kaller det). Eller du kan kjøpe STP (tror jeg). Den jeg nevnte sist er billigst. Og ingen forskjell, synes jeg da. :p

FTP har en kappe av aluminiumsfolie rundt alle ledningspar og i noen tilfeller en forsterket ytterkappe.

brukes i lokasjoner med (mye) elektromagnetisk støy, for eksempel innen industri og i fabrikker.

 

STP har en ekstra kappe rundt alle ledningspar og i noen tilfeller en forsterket ytterkappe.

bruksområdene er de samme som FTP.

 

UTP har kun en ytterkappe rundt alle ledningspar.

brukes hvor det ikke trengs å ta hensyn til støy og andre ytre påvirkningsfaktorer, for eksempel kontormiljø.

 

FTP gir best beskyttelse, men er dyrest i pris.

STP er på andre plass når det gjelder beskyttelse og pris

UTP gir minst beskyttelse, men er mest rimelig i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...