Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

CPU & Minne

Runinho

Anbefalte innlegg

Maskinen brukes til spill og all around desktop stuff...

Lønner det seg med XP 2500+/2600+ eller 2800+? Har tenkt å overklokke... lurte på om det er noe særlig forskjell i yields og resultater med tanke på dette. Om noen webshops har bedre serier enn andre f.eks.

Og minne... tenker å kjøpe 2x512MB matched. Lurer på om noen har noe å utsette på billig-PC3200 RAM'en? F.eks

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

- Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs - 1542kr

eller

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Kit w/two matched Value Select 512MB - 1592kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tror du har flaks burde du gå for en xp2600+ t-bred, noen av disse har nått uante høyder i hva de gjelder overklokking, se bare her!

Når det gjelder minne ville jeg satset på noen skikkelig bra high-end brikker, som feks corsair. 2*256 er et must om du har nforce2 chipset.

Lenke til kommentar
Hvis du tror du har flaks burde du gå for en xp2600+ t-bred, noen av disse har nått uante høyder i hva de gjelder overklokking, se bare her!

Når det gjelder minne ville jeg satset på noen skikkelig bra high-end brikker, som feks corsair. 2*256 er et must om du har nforce2 chipset.

man kjøper jo ikke t-bred da.... man vil seff ha 512 cache... kjøp barton!

Lenke til kommentar

Kjøp 2500+, det hadde ivertfall /me gjort. I lag med et godt HK (les: abit NF-7 2.0), så klokker den laangt (vanligvis) med rett kjøling.

Vanvittig masse prosessorkraft for en billig penge ;)

Når det gjelder ram, gå for Corsair. TwinMOS er ikkje akkurat rein kvalitet. Det holder, men berre akkurat...

Lenke til kommentar

Det som er dumt med TwinMOS DualPack er at brikkene ikke leveres med Winbond-brikker.

Jeg har ingen problemer med å anbefale 2 x 256 Mb TwinMOS PC3200 CL2,5. Jeg kjører det selv selv, og i likhet med hos mange andre klarer brikkene fint 2.0,2,3,7 på 225MHz i dual mode på NF7-S 2.0 (max spenning).

Lenke til kommentar
Ingen som vet om noen webshops i norge har bedre overclocking yields enn andre?

Hva med kjøling til minne? Er det noe vits?

Tror nettbutikkene bare må ta imot det de får... Men noen kan kanskje være behjelpelige med å finne riktig CPU-steppings og slikt. Ikke vet jeg.

Minnekjøling tror jeg ikke er SÅ viktig, hvis du ikke skal voltmodde hovedkortet da. TwinMOS-brikkene tåler iallfall 225MHz på full spenning på NF7-S...

Lenke til kommentar

2500+ og Twinmos Twister 512 CL2

Super ram... fete gullkjølere følger med.. Ingenting negativt og si om dem...

Mine 2x256 Twister cl2 ( 5-3-2-2 ) slo min kompis sine 1280 corsair xms ram... twinmos brikkene er lettere og overklokke også =)

Lenke til kommentar
Winbond er altså en temperature probe på chip'en, om jeg ikke tar helt feil? Er det verdt å investere i kjøling til minne?

Du tar litt, men ikke helt feil. WinBond lager brikker, og på mange hovedkort er det 2-3 sensorbrikker som er laget av nettopp WinBond.

Men på TwinMOS/WinBond DDR RAM har TwinMOS brukt WinBond minnebrikker, som i og for seg ikke har noe med temperaturfølere å gjøre.

Stiller meg forøvrig litt tvilende til hvor mye kjøling vanligvis (!) har å si på minnebrikker!? Men noen brikker blir vel gjerne varmere enn andre, og ekstremklokker man så når man jo gjerne noen grenser hvor alle kluter settes inn på å tyne en MHz til...

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...