Gå til innhold

Nettverkskort til bredbånd ?

vihovde

Anbefalte innlegg

Har en bærbar maskin som har ett nettverkskort som heter Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet-kort (phu... langt navn) Får ikke koblet meg opp til mitt Nextgentel bredbåd med dette ? Er ikke dette beregnet for bredbånd ? Hva anbefaler der at jeg i så tilfelle kjøper ? Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en bærbar maskin som har ett nettverkskort som heter Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet-kort (phu... langt navn) Får ikke koblet meg opp til mitt Nextgentel bredbåd med dette ? Er ikke dette beregnet for bredbånd ? Hva anbefaler der at jeg i så tilfelle kjøper ? Takk for hjelpen.

Jeg har enda ikek hørt at den finnes noen nettverks kort som ikke fungerer til bredbånd, det er jo bare vanlig ethernett ut fra modemene uansett. dermed bør alle fungere.

Hva har du prøvd da?

Har du Ruter fra nexGetTel? eller bare et modem som står koblet i en annen pc?

Må hvite mer for og kunne hjelpe mer.

Lenke til kommentar
Med NextGenTel må du også manuelt skrive i IP adressen til DNS serverne (det gjør du i egenskaper for TCP/IP)

Kontrollpanel ---> Nettverkstilkoblinger -----> LAN (lokalt nettverk, realtek) -----> (Merk av TCP/IP trykk egenskaper) -----> På DNS (hvis jeg ikke husker feil) må du skrive inn adresser du fikk fra NextGenTel manuelt.

Hvis du akurat har fått abo'et på bredbånd husk også at du etter dette først må gå inn på en konfigursasjonsside til NGT (den eneste du får tilgang til i starten) for å sette opp routeren.

Alt dette står i en "blekke" du får fra NGT. Det er også litt avhengig av hvilket operativsystem du har installert, men nettverkskortet ditt er sikkert kurrant. :thumbup:

Lykke til.

Edit. Utfyllende info Endret av Eldroy
Lenke til kommentar
Med NextGenTel må du også manuelt skrive i IP adressen til DNS serverne (det gjør du i egenskaper for TCP/IP)

Dette trenger du ikke å gjøre etter som denne informasjonen får maskinen sammen med IP adressen fra NGT routeren.

Min ruter, Cisco saken, gir ikke ut DNS.

Angående valg av nettverkskort så er ALLE(!) ethernet-kort kompatible med bredbåndsrutere som NGT har (og alle andre rutere som har en LAN port).

Realtek'en er et helt OK nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...