Gå til innhold

Tapte filer & HD konkabonka!

Anbefalte innlegg

Partisjonerte med part magic da pc'n krasja.

har mistet mange filer (spes endel nye bilder jeg ikke har backup på).

Måtte formatere på nytt for å få opp disken.

Er det mulig å finne skiten igjen ?

eventuelt hvilken prog vare?

Endret av voodoodoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Partisjonerte med part magic da pc'n krasja.

har mistet mange filer (spes endel nye bilder jeg ikke har backup på).

Måtte formatere på nytt for å få opp disken.

Er det mulig å finne skiten igjen ?

eventuelt hvilken prog vare?

Du kunne reddet saker å ting om du ikke hadde formatert. Ikke nødvendigt å formater disken for å finne den igjen i forsjellige restore programer. Bruker svært sjelden slike selv... Men hadde et slikt program for 1 års tid siden. husker dessvere ikke hva navne på det er. Men det finnes program som klarer å hente ut info på disken sjøl om den er blitt formatert. Om du har formatert i Partion magic så er jeg redd du sliter litt. En annen ting er at det er et stort arbeid å sortere filer og slikt manuelt etter at du har restorert disken. Og bilde filer blir fort fulle i feil sjøl om du klarer å restore dem.

Ta et søk her på forumet eller generelt på nette etter restor program så finner du sikkert masse info om forsjellige programer og hva de er gode for. De fleste har demo verisjoner som du kan laste ned og teste med.

En annen ting er at du bør ungå å bruke disken. Dra den ut til du skal starte restor prosesen. De blir skrevet til disken hele tiden, selv om du ikke vet om det eller gjør det selv...

Hadde du NTFS på disken? Har du drevet med konvertering i PartionM. så kan det bli nokså håpløst.

Partion Magic er et program som folk burde sette seg godt inn før de bruker det. Skal nevnes at programet gir klar beskjed om og ikke gjøre noe 'actions' uten skikklig backup først!

Lykke til. håper du får tilbakers bildene dine. Altid surt å miste slikt.

Lenke til kommentar

Var nok ikke bare "tilfeldig" at PM8 låste seg. :no:

Når jeg forsøker å kjøre recovery låser disken seg etter en stund og blir stående å klikke. Må nappe ut strømledningen til pc'n for å få slukket faenskapet (nei det hjelper ikke med reset knappen eller av knotten). Tipper den gamle maxtor traktoren har tatt kvelden. bittert med de bildene men men.

Har tatt konsekvensen og kjøpt meg en ny WD2500JB i dag :thumbs: .

Så få jeg se om jeg får rista noe ut av gamledisken når den slipper å være systemdisk.

Har forsøkt meg med Ontrack easyrecovery pro i 6.0 versjon.

Er det noe særlig eller har noen noe bedre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...