Gå til innhold

Østby Data saken - fortsettelse -


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

De som bestillte pc: hva tenkte dere på når dere gjorde det? At dere virkelig skulle få en komplett PC til noen hundre lapper? Bare nyskjerrig.....

enig! kva i ¤#%"¤% var det dere tenkte på? Dere har vertfall ingenting å klage på!!

 

Hadde nesten vært moro å starte ei bedrift, annonsere komplett ny pc til 500,- , kreve forhåndsbetaling og slå seg konkurs for å "ta" slike som dere......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som bestillte pc: hva tenkte dere på når dere gjorde det? At dere virkelig skulle få en komplett PC til noen hundre lapper? Bare nyskjerrig.....

enig! kva i ¤#%"¤% var det dere tenkte på? Dere har vertfall ingenting å klage på!!

 

Hadde nesten vært moro å starte ei bedrift, annonsere komplett ny pc til 500,- , kreve forhåndsbetaling og slå seg konkurs for å "ta" slike som dere......

For guds skyld, gjør det. Da blir du slått personlig konkurs. Det er en fin situasjon å komme i...

Lenke til kommentar

hadde dette vert et AS så hadde det ikke vert så ille med en konkurs, for har du et AS med en anvarlig kapital på 100 000 så er du ansvarlig kun for dette beløpet og det kan de fleste leve med, men er du et enkeltmannsforetak er du annsvarlig for hele gjelden uansett hvor mange millioner det dreier seg om og denne gjelden følger deg hele livet. Det er derfor alle konkursryttere kun oppererer med AS , få inn en million slå seg konkurs , netto er 900 000 starte nytt firma.

Lenke til kommentar
hadde dette vert et AS så hadde det ikke vert så ille med en konkurs, for har du et AS med en anvarlig kapital på 100 000 så er du ansvarlig kun for dette beløpet og det kan de fleste leve med, men er du et enkeltmannsforetak er du annsvarlig for hele gjelden uansett hvor mange millioner det dreier seg om og denne gjelden følger deg hele livet. Det er derfor alle konkursryttere kun oppererer med AS , få inn en million slå seg konkurs , netto er 900 000 starte nytt firma.

"Easy PC" anyone? Måtte glise når han var på TV2 Hjelper deg :lol:

Lenke til kommentar
hadde dette vert et AS så hadde det ikke vert så ille med en konkurs, for har du et AS med en anvarlig kapital på 100 000 så er du ansvarlig kun for dette beløpet og det kan de fleste leve med, men er du et enkeltmannsforetak er du annsvarlig for hele gjelden uansett hvor mange millioner det dreier seg om og denne gjelden følger deg hele livet. Det er derfor alle konkursryttere kun oppererer med AS , få inn en million slå seg konkurs , netto er 900 000 starte nytt firma.

høres ut som en god plan, eg er med :w00t:

Lenke til kommentar
hadde dette vert et AS så hadde det ikke vert så ille med en konkurs, for har du et AS med en anvarlig kapital på 100 000 så er du ansvarlig kun for dette beløpet og det kan de fleste leve med, men er du et enkeltmannsforetak er du annsvarlig for hele gjelden uansett hvor mange millioner det dreier seg om og denne gjelden følger deg hele livet. Det er derfor alle konkursryttere kun oppererer med AS , få inn en million slå seg konkurs , netto er 900 000 starte nytt firma.

Etter en konkurs, får en ikke en slags karantene hvor en ikke få lov til å starte opp på nytt?

Lenke til kommentar
hadde dette vert et AS så hadde det ikke vert så ille med en konkurs, for har du et AS med en anvarlig kapital på 100 000 så er du ansvarlig kun for dette beløpet og det kan de fleste leve med, men er du et enkeltmannsforetak er du annsvarlig for hele gjelden uansett hvor mange millioner det dreier seg om og denne gjelden følger deg hele livet. Det er derfor alle konkursryttere kun oppererer med AS , få inn en million slå seg konkurs , netto er 900 000 starte nytt firma.

Etter en konkurs, får en ikke en slags karantene hvor en ikke få lov til å starte opp på nytt?

Bare hvis det kan påvises grov uaksomhet, bevist svindel, kriminelle forhold

eller personen(e) er uskikket til å drive business....

Lenke til kommentar
Kan jo nevne som et tips neste gang dere oppdager slikt. For ca 8-9 mnd siden var jeg på en side hos en kjent webbutikk og oppdaget at det var en vare som var priset til 14,95 men som helt klart skulle vere 1495 (er ikke helt sikker om jeg husker korekt beløp) men iallefall jeg la inn bestilling og skrev i kommentarfeltet dette med prisen så ringte jeg dem med en gang og ba dem se på denne. Joda bestillingen var ok, men da ba jeg dem sjekke prisen og da ble det stilt en stund. Jeg ba dem slette ordren da denne var laget kun for å gjøre dem obs på feilen, de takket for tipset og prisen ble rettet temmelig fort. etter ca 14 dager kommer det en pakke i posten til meg, da jeg åpner den ligger dette produktet der med en faktura på 0

*legge det bak øret*

Lenke til kommentar

Reklame?!? :roll:

 

Det jeg har fått med meg ang. dette firmaet er at:

 

- det er et relativt nystartet enkeltmannsforetak

- det er så og si INGEN egenkapital i firmaet

- de bruker nettløsninger som ikke fungerer som de skal

- de er i stand til å gjøre en slik blemme som dette

 

Er det seriøst noen som vurderer å bruke Østby Data neste gang de skal handle deler?

 

swanky

Lenke til kommentar
Reklame?!? :roll:

 

Det jeg har fått med meg ang. dette firmaet er at:

 

- det er et relativt nystartet enkeltmannsforetak

- det er så og si INGEN egenkapital i firmaet

- de bruker nettløsninger som ikke fungerer som de skal

- de er i stand til å gjøre en slik blemme som dette

 

Er det seriøst noen som vurderer å bruke Østby Data neste gang de skal handle deler?

 

swanky

Kommer nok helt ann på hvordan de behandler ordrene de har mottatt under deres "systemsvikt" nå.

Lenke til kommentar

Det er nesten så jeg blir sint. blir nesten redd. så mange dustehoder samla i en tråd.. (untatt de som har den moralske dømmeevnen i orden)

 

FLERE BUTIKKER=BILLIGRE PC-YTSTYR

 

 

BILLIGRE PC-YTSTYR= BRA FOR OSS!!

 

 

Tror dette burde være slutten på denne tråden.. og vær så snill; tenk dere om da dere som har bestillt.

Lenke til kommentar
Reklame?!? :roll:

 

Det jeg har fått med meg ang. dette firmaet er at:

 

- det er et relativt nystartet enkeltmannsforetak

- det er så og si INGEN egenkapital i firmaet

- de bruker nettløsninger som ikke fungerer som de skal

- de er i stand til å gjøre en slik blemme som dette

 

Er det seriøst noen som vurderer å bruke Østby Data neste gang de skal handle deler?

 

swanky

I følge webshoperfaringer som vart nevnt i ein post så var det masse positive tilbakemeldinger, så eg ser ikkje problemet der. Alle kan gjere ein feil, dei største, og dei minste.

 

Problemer for liten, og problemer for stor :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...